Americká armáda dostane nové motorky 2x2
Jak se dostat na místo určení co nejrychleji, pokud je v cestě těžký terén? Vrtulníkem. Ale co když je třeba akci utajit? Tak na motorce. To si dnes myslí generálové v Pentagonu.
Motorky slouží v Americké armádě od druhé světové války. To sice byly v USA jen první náznaky, ale po zkušenostech s německými vojenskými silami, které byly na motocyklech velmi pohyblivé a pekelně nebezpečné, americká armáda přehodnotila svůj postoj. Postupně vyměnila Indiány a Harleye za terénní motorky. Bohužel to nebyly žádné speciály, takže jejich zvuk se nesl pěkně daleko.
Nový moderní přístup k mobilitě hlavně speciálních jednotek získal konečně převahu a vícehvězdičkoví generálové si uvědomili, že člověk na motocyklu jede v terénu dvakrát rychleji než v automobilu. Přepravní kapacita je přitom mnohem větší a motorky se mohou vejít i do obyčejných vrtulníků a není třeba žádné speciální úpravy.
Pohon na obě kola
A tak do výzbroje armády přijde speciál. Základ je v Kawasaki, ale dvousetpadesátkový motor je nahrazen 450 ccm a úpravou Christini na pohon i předního kola. Přední světlo má i infračervenou kameru, což je perfektní při jízdě nocí s přilbou s infrahledáčkem. Také má infračervené maskování, což je speciální povrch pohlcující teplo. Samozřejmě nesmí chybět držáky na zbraně, doplňková nádrž na benzín a tlumený výfuk. Motorka je ale jen prvním krůčkem k hybridním strojům a pak k elektrickým, které budou ekologické a hlavně extrémně tiché.
Hybridní verze totiž má vysokokapacitní baterie, které dokážou pohánět motorku po určitou dobu až k bodu střetu s nepřítelem.
Foto: Christini