Snaží se YouTube zabít své hvězdy? Podivný algoritmus štve PewDiePie, ale těší menší youtubery!
Youtubeři mají vážný problém, ale lidé z Googlu mlčí a tvrdí, že žádný neexistuje!
S YouTubem se děje něco hodně divného! Velcí youtubeři začínají ve svých videích mluvit o tom, že s novým způsobem promování obsahu přichází o zhlédnutí a jejich vlastní odběratelé nevidí nová videa. Je to snaha Googlu, pošlapat youtuberům živnost, nebo jen nechtěný zásah do mechanismu, který ještě donedávna fungoval tak dobře?
Odpověď se hledá těžko a sami zástupci YouTube tvrdí, že nic nezměnili. Naposledy je k odpovědi přiměl PewDiePie a sdělili mu, že onen omílaný algoritmus je přesně takový, jaký byl v uplynulých letech a chyba tedy musí být někde na straně samotných tvůrců. Pravda to ale zřejmě není.
Nejen PewDiePie, ale také třeba Jacksepticeye zveřejnili statistiky zhlédnutí, na kterých je vidět skokový pokles až o desítky procent a oba hovoří o tom, že chyba tkví i v odsunutí záložky odebíraných kanálů do menu YouTube. Shodují se rovněž v tom, že YouTube upřednostňuje videa s velkou mírou interakcí, které ale nevypovídají nic o samotném videu. Interakce totiž nejsou filtrovány, takže se započítávají i negativní komentáře, či palce dolů, a proto často vidíte na hlavní stránce videa z kanálů, o kterých jste dosud ani neslyšeli.
Na druhou stranu si nově fungující mechanismus promování pochvalují autoři menších kanálů, jako je třeba Roberto Blake s přibližně 170 000 odběrateli, kteří zaznamenávají nárůst sledovanosti, a tím nepřímo potvrzují výše uvedené. Pak tu jsou ale kanály, které získávají nové odběratele, ale nestoupá jim v přímé úměře sledovanost, což je třetí případ, který si tvůrci neumí vysvětlit a YouTube je nechává tápat ve tmě.
Kam až tohle může zajít? Budou zanikat velké kanály? Bude se dramaticky měnit jejich tvorba, aby lépe seděla algoritmu pro promování obsahu? Jeden z nejúspěšnějších youtuberů, Casey Neistat, skončil s denním vlogováním, PewDiePie hrozil smazáním účtu, ze kterého se však může stát přinejmenším změna zaměření videí a určitě budou přibývat další. Je to začátek konce YouTube coby obživy? Čas ukáže…