Oldřich Kaiser v kůži Petra Nárožného… a naopak. Já nejsem já
Jak to dopadne, když si sucharský inženýr vymění díky kouzlu podobu se sňatkovým podvodníčkem? V české komedii režiséra Václava Vorlíčka Já nejsem já, se těmto dvěma mužům splní odvěký sen být alespoň na chvíli někým jiným. Oni sice budou brzy svého přání litovat, ale vy se budete skvěle bavit! ve čtvrtek ve 20.15 na Prima MAX
Inženýr Kamil Záruba (Petr Nárožný) je slušňák každým coulem a moc zábavy si s ním nikdo neužije. Má před svatbou s tlumočnicí Helenou (Eva Jakoubková), když se mu stane podivuhodná věc. Jedné úplňkové noci si díky tajemným silám vymění tělesnou schránku s přidrzlým lamačem ženských srdcí a Oskarem Majerem (Oldřich Kaiser).
A roztočí se kolotoč super vtipných nedorozumění, průšvihů a hysterických reakcí. Proměna totiž není úplná. Oběma mužům zůstane jejich hlas a povahové vlastnosti. Zatímco poctivec Kamil je v průšvihu a snaží se milovanou Helenku přesvědčit, že on je stále sám sebou, jen v jiném těle. Světácký Oskar se snaží ze situace vytěžit maximum.
Oddechovou komedii o mysteriózní záměně dvou mužů Já nejsem já si pusťte ve čtvrtek ve 20.15 na Prima MAX.
Kaiser versus Nárožný
- Oba hlavní herci se zachovali jako naprostí profesionálové a na svoje role ve filmu se poctivě připravovali. Vtip celého filmu je v tom, že po „proměně“ jeden v druhého, museli přesně napodobovat slova a gesta svého kolegy. Kaiser se musel tvářit jako Nárožný a naopak.
- Už půl roku před natáčením se Oldřich Kaiser a Petr Nárožný začali pravidelně scházet a trávili spolu údajně víc času než se svými rodinami. Kolegové si z nich utahovali, že spolu randí. Šlo ale skutečně jen o „studium“ pro role. Po skončení natáčení se z nich přátelé nestali.
- Petr Nárožný na natáčení filmu „Já nejsem já“ nevzpomíná moc rád. Film podle něj nevyužil komediální potenciál, který měl. A to i přesto, že herci měli dost prostoru pro improvizaci. Podobně se vyjádřil o svém díle i režisér Václav Vorlíček, který vše svádí na scénáristu Václava Nývlta. Ten chtěl z filmu udělat moralitu a komické prvky potlačoval.
- Opravdová noční můra byly tzv. postsynchrony, kdy herci donamlouvají již natočené scény. Oldřich Kaiser se tak musel strefovat „do pusy“ Petru Nárožnému a naopak. Jenže Kaiser mluví pomalu a Nárožný rychle jako kulomet. Jeden druhého téměř nebyli schopni namluvit a ve studiu vládl velký stres.
Ženská přeměna
- Na podobné bázi přeměny jedné osoby ve druhou je postaven i děj vynikající americké komedie Mezi námi děvčaty. Pomocí začarovaného koláčku z čínské restaurace se pubertální dcera dostala do matčina těla a z matky se stala teenagerka. Obě se učí chápat problémy té druhé. Lindsay Lohanová a Jamie Lee Curtisová byly obě ve svých vyměněných tělech naprosto skvostné.
(tek)