5 nejvíc zabugovaných her, které stejně milujeme
Nikdo nejsme bez chyby a pro hry to platí taky – pro některé obvzlášť!
Česká hra Kingdom Come: Deliverance ovládla světové prodeje a vypadá to, že bude považována za novodobou klasiku – pro svůj originální a poctivý přístup k žánru RPG. Nejvíce ji zatím brzdí ohromné množství bugů a nedodělků, které studio Warhorse postupně vychytává vydáváním opravných patchů.
Přestože není jisté, že se hra většiny svých problémů zbaví, musíme přiznat, že jsme ochotní jí to svým způsobem s přihlédnutím k jejímu omezenému rozpočtu a sympaticky nespoutaným ambicím odpustit.
Vybrali jsme hry, které byly v době vydání plné chyb, ale přesto jsme se od nich nemohli odtrhnout.
Red Dead Redemption
O téhle hře bychom mohli básnit dlouhé hodiny. Přenést sandboxový princip z populární série GTA na Divoký západ se totiž povedlo na výbornou. Kromě povedeného příběhu nabídli Rockstar Games taky na svou dobu nebývale komplexní a hlavně živoucí svět, který lidé sdílejí se zvířaty.
A taky se s těmi zvířaty postavy ve hře často kříží. Mezi mnoha bugy, kterými hra byla v době vydání zamořená, totiž vynikali bizarní křízenci lidí a zvířat. Další specialitkou pak byli levitující lidé nebo kůň, který se rozhodl odklusat do jiné dimenze.
The Elder Scrolls V: Skyrim
Bethesda patří bezesporu mezi vydavetelské legendy a to zejména jako autoři nejzásadnější RPG série všech dob The Elder Scrolls, jejíž pátý a stále ještě aktuální díl Skyrim ukazuje další věc, kterou se Behesda stala legendární – bugy a glitche!
Skyrim byl v době svého vydání tak zamořen bugy, že byl takřka nehratelný. Ty nejhorší průšvihy se nakonec povedlo vyžehlit, spousta jich však ve hře zůstala, přestože hra mezitím stihla vyjít v remasteru, ve verzi pro konzoli Swith nebo pro PlayStation VR. Mnoho problémů ve hře museli odstranit samotní fanoušci pomocí komunitních patchů. Proč to dělali? Protože je Skyrim setsakramentsky dobrá hra, do které se chcete vracet.
Fallout: New Vegas
Klidně by se dala přejmenovat na Glitchout: New Bugs. Pod hlavičkou Bethesdy ji vyvíjeli Obsidian Entertainment, tedy pokračovatelé Black Isle Studios, autorů prvních dvou dílů Falloutu. A kdo je hrál, jistě si vzpomíná, jak byly zabugované. Jenže New Vegas, stojící technicky na základech Falloutu 3, posunulo množství chyb na zábavně-bizarní level.
Mezi fanoušky je New Vegas oblíbené nejen proto, že vrátilo do Falloutu sarkastický humor a nadhled z jeho izometrických začátků, ale taky proto, že nabízí opravdu slušnou porcičku nechtěných úletů, které vám hru komplikují tak akorát, abyste u ní nestrávili X dní v kuse. Když vám hra spadne, berte to tak, že už je čas vrátit se do krutě "dokonalé" reality! ;)
Total War: Rome 2
Další zbožňovaná série, u které ambice tvůrců občas předběhnou jejich vývojářské a technické možnosti. Nejhůře na tom byl při startu návrat do časů antického Říma.
Naprosto jalová AI, brutální nároky na výkon počítače a celkově špatná optimalizace rozzuřila fanoušky nažhavené na plnokrevné římské vojevůdcovské tažení, které nakonec připomínalo spíše ploužení. Nutno říct, že si Creative Assembly posypali hlavu popelem a začli hru záplatovat jako zběsilí. Zhruba po čtyřech letech se jim povedlo ji dostat do stadia, v jakém měla být ideálně při svém vydání... Jak řekl římský básník Vergilius: "Osud si cestu najde."
Battlefield 4
Pořád si s chutí zahrajeme Battlefield 4, ale jeho začátky byly teda slušné peklíčko. Elastické kulky, mizící zdi i domy, vypadávající fyzika nebo dokonce tlumič na odstřelovačku, který (bacha ironie!) vypnul zvuky na celé mapě.
Přišla spousta záplat, ale počet bugů jakoby narůstal – specialitou byly případy, kdy hráči umírali kulkou vystřelnou z jejich vlastní zbraně. Nakonec se ukázalo, že problém byl hlavně ve slabých serverech s velkým zpožděním. Po nápravě se čtyřka stihla zařadit mezi nejoblíbenější multiplayerové střílečky – a po právu, co?
Jakou hru milujete i přes všechny její chyby?