21. června 2023 17:00

Jak dopadli noví Vetřelci? Recenze slibují výborný herní zážitek

Oficiální gameplay trailer hry Aliens: Dark Descent

Většina recenzí hru doporučuje, žádná však ne zcela bezvýhradně. Jaké jsou její klady a zápory?

Napínavá survival hororová realtimová strategie, která dokáže skvěle přenést hutnou atmosféru filmových Vetřelců, jenže bohužel ji trápí nedodělky a technické chyby. Tak by se daly stručně shrnout recenze na novinku Aliens: Dark Descent, která právě vyšla pro PC, minulou i aktuální generaci konzolí PlayStation a Xbox.

Na Metacritic má hra aktuálně solidní zprůměrované skóre 77/100 (v PC verzi), přičemž většina recenzí o ní hovoří jako o jedné z nejlepších herních adaptací slavné franšízy Vetřelec. „Jedna z nejvíce vtahujících a vzrušujících taktických stříleček, jaké jsme kdy hráli, která dělá čest filmovému klenotu od Jamese Camerona, z něhož vychází,“ píše God is a Geek.

„Přestože tu jsou technické problémy, stále jde o jednu z nejlepších her s Vetřelci. Bere si ty zajímavější prvky z taktických her a dává jim vlastní příchuť. Navíc skvěle chápe, co je na celé sérii nejvíc cool... S pár týdny oprav se z ní může stát něco úžasného,“ píše IGN a dodává, že přestože chyb ve hře není málo (některé dokonce vyžadují i restartování celé mise), žádné se nezdají být součástí jádra hry a měly by být opravitelné.

Recenze dál oceňuje zásadní mechaniky, kdy hraje podstatnou roli stres členů jednotky, o jejichž výbavu a fyzické i duševní zdraví se pečuje na základně. Během misí je proto výhodné postupovat obezřetně a neustále nasvětlovat temné kouty, jinak se xenomorfové začnou valit ze všech stran, vojáci ztratí nervy a zavládne krvavý chaos, z něhož není cesty zpět. Boje s bossy mají naopak být spíše zklamáním.

Permanentní smrt vojáků je taky zajímavou mechanikou, kdy hráče donutí někdy radši evakuovat, aniž by splnil úkol, aby o ně nepřišel. Vítané je i rekrutování nových, kdy je třeba zvažovat jejich slabé a silné stránky – těch slabých je většinou nemálo a jen některé se dají potlačit vybavením či tréninkem.

Jasné inspirace sérií X-COM si všímá Eurogamer, který dal 3/5. Chválí příběh, který zajímavým způsobem zkoumá roli korporace Weyland-Yutani, což však znamená, že se nemalá část hry věnuje boji lidí mezi sebou. Hratelnost si však drží relativní pestrost, i když třeba hlášky členů jednotky se až příliš opakují: „Po dvaceti hodinách ve hře se mi fráze ‚come on squad!‘ vyloženě propsala do mozku... Hudba by taky mohla být méně repetitivní.“

„Hra nic nekomplikuje hlubokými simulačními strategiemi. Místo toho nachází dokonalou rovnováhu mezi akcí, hororem a strategií, aby byla přístupná všem fanouškům série. Vrcholem je příběh, který je poháněn střetem osobností, podrazy a závěrem, kdy jde vážně o všechno. Hráč má pocit, že opravdu ovlivňuje, co se odehrává v průběhu každé mise i volbami během dialogů. Pokud jste se toužili ponořit do světa Vetřelců, už nehledejte dál,“ shrnuje Noisy Pixel.

Zdroj: Metacritic

Populární pořady na Prima Cool

RE-PLAY

Zábavný / Esport / Publicistický