Co má MAFIA 3 společného se STAR WARS? Jednu ústřední postavu, která...
... určuje chod celého světa. Ano, svět v předaleké galaxii i v mafiánském New Orleans řídí jeden společný imperátor. Podívali jsme se mu na zoubek.
Těžko teď hledat v Česku více očekávanou a diskutovanou hru než je MAFIA 3. Hodně se rozebírá, že už to není česká hra. Vývoj totiž dostalo na starost zcela nové herní studio Hangar 13 z kalifornského Novata, kde pracují i čeští borci s "mafiánskou zkušeností". Ale kdo tomu celému velí?
Osud třetí Mafie má v rukou šéf celého studia Haden Blackman, což trochu vysvětluje, proč bude hlavním hrdinou hry "černý muž" (haha). Hardcore fandům Hvězdných válek Blackmanovo jméno musí přijít povědomé. Patří totiž mezi ústřední tvůrce, kteří rozšiřovali Lucasův vesmír na stránky komiksů a herní obrazovky.
Vytvořil devět komiksových Star Wars příběhů a stojí taky za několika Star Wars hrami z poslední doby – onlinovkou Star Wars: Galaxies, dvěma leteckými Jedi Starfighter a pak za oběma díly SW: Force Unleashed, z nichž byl první díl vůbec nejprodávanější hrou studia LucasArts.
Ale jinak se Force Unleashed mezi fanoušky ani kritiky moc vřelé reakce nedostalo, což platí obzvlášť pro přeplácaný druhý díl. V něm šla používat Síla tak často a efektivně, až se z hlavní postavy stal neporazitelný jedi-superman a zábava šla rychle do kopru. Snad podobně arkádově nedopadne i Mafia, když v prvních ukázkách z hraní vybuchují auta při prvním škrábnutí.
A co ještě prozradil šéf Mafie 3?
– jméno studia Hangar 13 vzniklo jednoduše, protože sídlí v přestavěném leteckém hangáru
– základ týmu postavil kolem lidí se zkušenostmi z her Mafia a Star Wars hrami, ale v týmu jsou i tvůrci her jako Dead Space, Splinter Cell nebo Assassins Creed
– každého z týmu zná osobně jménem... hmmm... tak to u AAA hry, na nichž dělají v core-týmu klidně i stovky lidí, musí mít sakra dobrou paměť (nebo kecá)
– jako hlavní cíl při vývoji Mafie 3 si klade celkovou provázanost herního prostředí: "Chci, aby hráč cítil, že se podílí na celkovém herním zážitku... Aby každá jeho volba ovlivňovala herní svět, chování ostatních postav a měnila i jeho budoucí postup hrou... V LucasArts jsme se o takovou míru interaktivity jen otřeli, teď ji chceme pořádně nakopnout a udělat z ní něco, co bude pro naši hru charakteristické."
Co myslíte, bude stát při Blackmanovi a jeho týmu Síla a dočkáme se dobré Mafie nebo vás jeho tvůrčí minulost moc nepřesvědčila?