Zápletky těchhle 4 filmových hitů by šlo ukončit během pár minut! Hlavní hrdinové v nich ale všechno zkomplikovali
Proč jsou scénáře tak složité a zapomínají na logiku?
Filmové scénáře bývají často semeništěm nelogických rozhodnutí a postupů hlavních hrdinů, nad kterými ještě dlouho po odchodu z kina kroutíte hlavou. Nevěřili byste, kolik takových filmů vzniká i v těch největších produkcích a je opravdu k nevíře, že tyto díry nikdo ze scénáristů a posléze režisérů neodladí. Tady jsou čtyři filmy, v nichž jsou motivace postav naproti vší logice.
BATMAN VS. SUPERMAN: ÚSVIT SPRAVEDLNOSTI
Ačkoliv se Batman se Supermanem v tomto filmu tak trochu nepohodnou, nakonec musí spojit síly a společně s Wonder Woman porazit Doomsdaye. Jak? Vzít jeden z Batmanových kopí s kryptonitem a nechat Supermana doletět až k záporákovi, aby do něj mohl kopí zabodnout. I přes to, že při tomhle úkolu může opláštěnkovaný ochránce všeho dobra zemřít. Ale nešlo s Batmanovým kopím udělat něco trochu jiného? Proč ho nedat Batmanovi? A i kdyby Batman házel kopím jako holka, mohla se přeci kopí ujmout Wonder Woman! Té také kryptonit nevadí a házet umí… jako holka! Ach jo…
JURSKÝ SVĚT
Pamatujete si na scénu, která v Jurském světě odstartovala sérii menších katastrof, vedoucích nakonec k tomu, proč jsme šli do kina? Ano, myslíme tu chvíli, kdy se zblázní pterodaktylové a začnou napadat návštěvníky parku. Ale proč k tomu vůbec došlo? Nemají snad všechny exponáty v parku implantát, který je umí jednak kdykoliv najít a jednak je srazit k zemi výbojem energie, když se přiblíží až příliš blízko plotu? Takže na pterodaktylech nefugují? Anebo – to snad ne – vědci tak trochu zapomněli pterodaktylům tyto implantáty dát? Ale, no tak…
MALÁ MOŘSKÁ VÍLA
Logiku postrádají i pohádky, které by měly dětem jako studnice moudrostí. Jak si ale vysvětlit, že se Ariel nedokázala vypořádat s tím, že výměnou za odstranění ploutve ztratila hlas? Celá ta komická situace, kdy se svému princi snaží vysvětlit, že je to „ta žena, která mu zachránila život“, přitom stačila vyřešit tím, že by to Ariel napsala na kus papíru! Psát umí, podepsala Uršulinu smlouvu, tak jaképak copak?
NÁVRAT DO BUDOUCNOSTI
A na závěr legendu. Předně – film je skvělý, cestování do minulosti komplikované. Ale bez ohledu na to – nemohl si prostě dát Marty víc než 10 minut na to, aby zachránil doktora v roce 1985? Víc netřeba dodávat, mohl se vrátit kamkoliv chtěl, všechno v klidu vysvětlit, třeba takovým chladnokrevným způsobem jako: „Čtyřicetkrát tě střelí, jeď na jiné parkoviště,“ ale ne, Marty je holt svéráz.