Autosalon, týden 35: Nejinteligentnější auto pod drobnohledem, bazarový crossover, třicetiletá klasika plus nejhorší design
Zajímají vás novinky ze světa automobilismu? Sledujte Autosalon ve středu 27. srpna ve 20.15 na Prima COOL.
Baví vás svět rychlých motorů, ekonomických motorů, ale hlavně – krásného designu? Pak jste tu správně. Autosalon tohle všechno nabízí. Už ve středu. A zde je malá ochutnávka toho nejlepšího, co byste měli během následujících měsíců o mobilitě vědět. Jaké novinky si pro vás štáb připravil, a které by vám tedy neměly uniknout?
Řídit nejinteligentnější auto je opravdu zábava. Už v základu má totiž skoro 300 koní. Díky umělé inteligenci si se vším ví rady. A videohry na palubě stoprocentně zabaví nudící se posádku. Mercedes-Benz CLA EQ má být elektromobilem, který se plně vyrovná spalovacím modelům. V okolí Kodaně prověříme, že opravdu ujede slibovaných 800 kilometrů na jedno nabití. Snad se ovšem do nízkého čtyřdveřového kupé pořádný chlap vejde…
Ne každý ale má rád technicky složitá auta. A navíc po dovolených není peněz nazbyt. Proto jsme do bazarového testu vybrali cenově dostupný crossover s jednoduchou a spolehlivou technikou. Ojetý Seat Arona se dá koupit už kolem 300 000 Kč. A hodně věcí se na něm navíc dá opravit svépomocí, což názorně ukážeme.
Nejhorší design. Zrcátka, ve kterých není nic vidět. Výkon, který je spíš průměr. A k tomu ještě Sršeň musí na místo natáčení přijet po rozbité silnici, což na sportovní motorce bývá problém. Přesto se náš moto expert bude bavit tak jako už dlouho ne. Yamahu R9 protáhne zatáčkami rychlostí závodního jezdce třídy superbike!
Aby se něco vyrábělo přes 30 let v nezměněné podobě, to už musí být téměř geniální dílo. A taky že ano. Kdysi se Francouzům povedlo navrhnout auto, co je zvenku malé, uvnitř velké, vypadá dobře, zvládne i horší cesty, a přitom je levné. Povedl se tenhle zázrak i napodruhé? Odpovíme – až v Portugalsku otestujeme nový Renault 4 E-Tech.
A přihodíme ještě jednu automobilovou ikonu, která se vyrábí dokonce už 55 let. A má pořád stejný recept na úspěch – luxus, osmiválec a k tomu neskutečné terénní vlastnosti. Range Rover za víc než pět milionů ale nebudeme šetřit. Na silnici vyzkoušíme stovku pod pět sekund. A pošleme jej proti svahu, který byste zaručeně nedali ani po čtyřech!
Takový bude další premiérový pořad Autosalon. Ultimativní testy, bez salónních rukaviček, prostě na krev a na dřeň a holou karoserii! Nezapomeňte sledovat také web www.autosalon.tv, kde se objeví bonusy k materiálům z pořadu. Tedy to, co se do pořadu nevešlo, ale stojí za vidění. Bavte se s námi a nezapomeňte – i tentokrát to bude jízda!