Pokochejte se Hogqi L5! Čínský prezidentský kabriolet je absolutní retro pecka
Parádní čínský automobil nikdo nechce, a tak ho automobilka zahraničním vládám zkouší dávat darem.
Hogqi alias Rudý prapor je jedna z nejstarších automobilek v Číně. Vyráběla auta už v době, kdy většina obyvatel jezdila s koňskými povozy. Hogqi je totiž zároveň oficiálním dodavatelem aut a limuzín pro čínskou politickou elitu, včetně hlavy nejpomazanější. Znamená to ale, že jsou jejich auta nějak lepší než dnešní opisovací čínská produkce, která si design půjčuje u západních aut a techniku u japonských (ovšem vždy s mnohaletým zpožděním)? Ne tak docela, ale čínští vládní představitelé samozřejmě natruc nebudou jezdit v bavorácích, a tak mají Hogqi L7, což je limuzína s designem z šedesátých a motorem ze sedmdesátých let, ale jinak vlastně zánovní. A teď jí přibyl bratříček – prezidentský kabriolet Hogqi L5, který se hodí především do slavnostních průvodů, kdy může prostý lid vidět svého prezidenta, krále či vládce takříkajíc v plné kráse.
Až s kabrioletem je nad slunce jasné, že Číňani komplet obšlehli design kultovního Fordu Thunderbird. U limuzíny se o tom čile spekulovalo, ale kabriolet je téměř stoprocentní kopie. Proč si vybrali starou předlohu místo nové? To aby se jim svět neposmíval (a stejně to nevyšlo). Na druhou stranu ten retro styl působí alespoň neokoukaně. Rozhodně lepší než ten bavorák. S jízdními vlastnostmi to ale příliš valné nebude. Automobilka nedávno prostřednictvím čínského velvyslance darovala jeden z vozů běloruské vládě. Můžete třikrát hádat, jak moc jsou z něj nadšení.