Kazatel z Ghany založil automobilku Kantanka
Koupili byste si auto z Ghany, které navíc vyrábí svérázný kazatel? Otec první ghanské automobilky Kwadwo Safo doufá, že jednou na tuto otázku odpovíte ano. Kantanka má totiž jednou být známá po celém světě.
Na auta z Číny už si pomalu zvykáme, ta kdysi vysmívaná z Koreje dokonce kupujeme po tisících. Je Afrika další bariérou, která v příštích letech padne? Byznysmen a kazatel Kwadwo Safo může být tím, kdo k tomu alespoň přispěje. Navzdory pochopitelné nedůvěře rozjel v Ghaně značku Kantanka, která chce v první fázi získat zákazníky kombinací velké odolnosti a spolehlivosti.
„Největším úkolem je vybudovat důvěru v naše auta. Lidé si myslí, že jim třeba upadnou dveře, vypustí se pneumatiky nebo tak něco,“ citovala americká televize CNN ředitele společnosti, jímž je syn majitele Kwadwo Safo mladší. Zní to možná úsměvně, ale i vás možná napadlo něco podobného. Kvalitu svých aut se Kantanka snaží dokázat i tím, že jimi vybavila místní policisty pro jejich náročnou službu na mnohdy neexistujících ghanských silnicích.
Aktuálně jsou v nabídce tři modely s pěticípou hvězdou – pick-up Omama, menší vůz K71 a vlajkové SUV Onantefuo. Ceny však nejsou nijak africké, pohybují se v přepočtu od 450 do 600 tisíc korun. Za to Kantanka nabízí pohon všech kol, výběr benzínových i naftových motorů s výkony od 70 do 105 kW, emisní normu Euro 4 a maximálku kolem 140 km/h. Zatímco materiály v interiéru pocházejí z velké části z Ghany, většina techniky putuje do továrny z Číny.
Ještě letos se mají ve výrobě objevit i dostupnější auta, která vozy Kantanky zpřístupní i chudším obyvatelům Afriky. Cílem je rozšířit výrobu až na pět linek a pustit se také na trh s autobusy a nákladními vozy. Zatím nicméně celá Afrika vyrobí ročně méně aut než samotná Česká republika.