Jak Audi testuje nová auta? V samotném pekle
Teploty až 90 stupňů, obrovská vlhkost, vypalovací lampy. Interní testování prémiových aut je extrémně náročné a během pár týdnů zažijí věci, které v běžném provozu trvají dlouhé roky.
Testování se jmenuje INKA (Ingolstadt Korrosion und Altern) a jeho průběh trvá dvanáct týdnů a je rozdělen na pět částí. Během těch dvanácti týdnů se nasimuluje 12letý životní cyklus vozu takřka dokonale.
První část v sobě ukrývá slaný postřik, který se na testovaný vůz nastříká. Následně je auto umístěno do klimatické komory se stálou teplotou 35 stupňů Celsia. Druhá část takřka dokonale simuluje tropy. Vůz je vystaven teplotě 50 stupňů Celsia a vlhkosti 100 procent. Třetí část je pak plná světla. Na auto v jeden moment svítí 80 lamp (každá má výkon 1 200 wattů), jež karoserii zahřejí až na 90 stupňů Celsia. V interiéru nesmí ani o procento vyblednout barvy a materiály si musí udržet svou pevnost a strukturu.
Čtvrtá část pak věrně simuluje pořádnou zimu. Teplota v testovací místnosti tak klesne na -35 stupňů Celsia a v tu chvíli začnou vozem otřásat čtyři hydropulzní stroje, aby se pořádně vyzkoušelo pnutí karoserie a pevnost těch nejdůležitějších bodů auta. Vše zakončí jízdní testy, které simulují všechny možné povrchy od asfaltu, přes šotolinu až po rozkvetlou louku.
Každý model během tohoto testování najede až 12 tisíc kilometrů a nevyhne se ani lepkavému bahnu. Následně je každý testovaný kus rozvržen na 600 částí, přičemž každou detailně prověří množství techniků, kteří hledají případné slabiny. První takový test Audi provedlo už v roce 2002 a od té doby se stal u nových modelů rutinou. Celkem ho už absolvovala stovka nových modelů. Takže až příště budete přemýšlet nad tím, proč Audi patří do prémiového segmentu, tohle je odpověď.