GALERIE: Gazík po faceliftu. Budete překvapeni, co nacpali pod kapotu.
Klasické armádní Gazíky, tedy přesněji model GAZ 69, pamatujeme všichni. Vojáci a lesníci jich vlastnili stovky. Podívejte se, jaké štěstí mělo 12 kousků z Ruska.
Vypadá to, že Rusové k nim mají sentimentálnější vztah než my. Není divu. Mocná Rudá armáda jich vlastnila statisíce a gazík se stal jedním ze symbolů “zlatých” časů Sovětského svazu. Výroba originálního vozu skončila v roce 1972. Gazík nebyl nikdy žádný technický zázrak, ale přísně účelný, jednoduchý stroj. Měl relativně malý benzínový motor s objemem 2,1 litru a jeho převodovka měla dokonce jen tři rychlosti. Sověti nikdy své vojáky příliš nerozmazlovali.
Jeden petrohradský úpravce vozidel před časem dostal velmi neobvyklou zakázku. 12 originálních gazíků předělat na moderní variaci Jeepu Wrangler. Jak to celé dopadlo? Překvapivě dobře. Pod kapotu se místo chabého čtyřválce nastěhoval americký (!) osmiválec s výkonem 460 koní, vůz dostal kompletně nový podvozek s pohonem všech kol a automatickou převodovku. V interiéru nejdete všechny potřebné výdobytky imperialistické civilizace - elektrické sedačky, USB vstupy, atd…
V Petrohradě vám za moderní gazík naúčtují zhruba 1,5 milionu korun, jen nevíme, zda je to včetně origináního vozidla, nebo jestli si ho musíte sehnat sami.