Nejznámější youtuber světa žaluje společnost vyrábějící jeho burgery. Důvody vás nepřekvapí
Společnosti stojící za výrobou burgerů velké hrozí potíže. Věhlasný youtuber se ji totiž po stížnostech rozhodl žalovat.
Youtuber MrBeast v současnosti patří k největším influencerům na světě, jeho videa pravidelně dosahují desítek milionů zhlédnutí, jeho kanál odbírá neuvěřitelných 172 milionů lidí, čerstvě se například objevil i ve filmu Želvy Ninja: Mutantí chaos, přátelí se s hromadou celebrit a v roce 2020 dokonce spustil i vlastní značku burgerů. A právě kvůli tomu poslednímu se teď hodlá soudit.
MrBeast totiž v listopadu roku 2020 uzavřel dohodu se společností Virtual Dining Concepts (VDC), která se zaměřuje na provoz tzv. „ghost kitchens“, tedy kuchyní, které operují po celé Americe, většinou v nenápadném, výhodně postaveném a levném komplexu, kde se vaří v podstatě cokoli – pizzy, burgery, Asie, zkrátka co vás jen napadne – ale všechno stejně, ne moc kvalitně, především však rychle. Když si pak lidé objednají dovážku jídla, často ani nevědí, že dané „restaurace“ ve skutečnosti patří právě pod VDC. Ostatně velice zajímavé investigativní video k tomu natočil youtuber Eddy Burback, můžete si ho pustit výše.
Každopádně jak už zde padlo, kvalita těchto pokrmů je zpravidla celkem nízká. Když tak MrBeast – člověk, který nikdy nedělá nic jinak než na 100 % – začal prodávat burgery pod svým vlastním jménem, většina lidí byla překvapena, že z nich nakonec vylezl průměrný fastfood. V průběhu let navíc stížností jenom přibývalo, a tak se youtuber nakonec rozhodl s tímto byznysem skoncovat a dokonce teď VDC zažaloval.
Důvodem je nejen fakt, že se terčem kritiky stal sám youtuber (nikoli společnost VDC, která za kvalitu zodpovídala), ale i zjištění, že zatímco youtuber pomohl společnosti skrze své jméno k milionovým ziskům, on sám doteď nedostal jakkoli zaplaceno. V současnosti to tedy vypadá na ošklivou soudní bitvu, a jak MrBeast sám před nedávnem na Twitteru uvedl, pro něj se jedná o velké ponaučení do budoucna, že už nikdy nepropůjčí své jméno jen tak cizí straně, když nebude mít jistotu, že půjde o kvalitní produkt, na jehož výrobě se bude podílet. Tak jako to například nyní dělá s vlastní značkou čokolády Feastables.