GALERIE: Světoznámá loga - jak vypadala TEHDY a jak vypadají DNES?
Všemu dnes vládne minimalismus a čistota linií. Kde se to zastaví?
Je zajímavé, jak se některá loga dokázala změnit za relativně krátkou dobu. Jejich původní verze vypadají málem jako z 19. století, přitom jsou třeba jen deset let stará. Je na nich krásně vidět, jak směřují ke stále jednoduššímu tvaru i liniím. Ale nejde jen o současný trend, platilo to vlastně odjakživa. Malá firma si může dovolit trošku obrázkovější a originálnější přístup, ale tím, jak roste, zvětšuje se většinou její cílová skupina, proto bývají loga abstraktnější s důrazem na jednoduchost a jasnou a dobře zapamatovatelnou symboliku.
Zajímavé je třeba původní logo Nokia, která byla dlouhou dobu lesnickou a energetickou firmou. A na Volkswagenu a jeho tvaru odkazujícímu na svastiku je zase znát, že automobilka vznikla na poptávku Adolfa Hitlera, který chtěl dostupné auto pro průměrného německého občana. Canon zase nezapře svůj japonský původ, když v původním logu seděla buddhistická bohyně Kwanon.
Jen se podívejte: