FILMOVÉ ZÁŽITKY NA MAX! Podzim přinese skvělé premiéry i osvědčené klasiky v čele se snímkem Steve Jobs
Válečná dramata, životopisné snímky, napínavé detektivky i skvělé komedie! Z podzimní filmové nabídky Prima MAX plné premiér si vybere každý! Jedním z hlavních snímků, který vás na Prima MAX na podzim bude bavit, je Steve Jobs. O Jobsovi už toho bylo hodně napsáno i natočeno, přesto přichází plnokrevné filmové zpracování až teď. Přečtěte si 4 důvody, proč byste na tento snímek rozhodně měli mrknout!
Na co se na Prima MAX na podzim těšit?
- Titul Zraněná srdce přinese na obrazovku romantické drama na pozadí poválečného Německa s Keirou Knightley a Alexanderem Skarsgårdem.
- Život jedné z nejvýraznějších osobností počítačového průmyslu přiblíží snímek Steve Jobs. O skvělý zážitek se postará Michael Fassbender v hlavní roli.
- Novináři oceňované sci-fi drama Světlo mého života diváky zavede do dystopické společnosti, ve které následkem neznámé choroby vymřely téměř všechny ženy.
- Cassey Affleck tak musí coby otec bedlivě střežit nevinnost a bezpečí své dcery.
- Inspirací pro netypický styl života může být komedie Tohle je náš svět, ve které svérázný otec v podání Viggo Mortensena vychovává svých šest dětí hluboko v lesích mimo civilizaci.
Seznam atraktivních filmových titulů doplní také Železná lady s Meryl Streep, Vražda v Orient Expressu s Kennethem Branaghem nebo oscarový snímek Tři billboardy kousek za Ebbingem.
Prima MAX zařadí do podzimního programu i celou řadu oblíbených a osvědčených filmových titulů – Trosečník, Chyť mě, když to dokážeš, Ďábel nosí Pradu, Bohové musejí být šílení, Krásná pokojská, Muž se železnou maskou, Prokletý ostrov, Stmívání a mnoho dalších.
4 důvody, proč vás bude bavit film Steve Jobs
Film vychází z nejznámějšího Jobsova životopisu od Waltera Isaacsona a práva na knížku koupilo studio Sony už v roce 2011, jenže nakonec přišel až po smrti technického mága. Jobs už není mezi námi, ale mnohokrát mezitím ožil v dokumentech a taky dvou hraných filmech. Můžeme ale s klidem konstatovat, že tentokrát platí pravidlo „do třetice všeho dobrého“. Tady jsou čtyři pádné důvody:
Uzavřený systém
Scénárista Aaron Sorkin udělal z filmu Social Network o založení Facebooku temné shakespearovské drama, takže není divu, že Steve Jobs není obyčejný životopis. Naštěstí nenabízí scény dospívání u adoptivních rodičů a neukazuje, kdo mu rozdupal na pískovišti bábovičku a jak pak tuhle ztracenou bábovičku hledal v křemíkových čipech…Místo toho pozorujeme třikrát půlhodinovou přípravu na klíčové Jobsovy prezentace. První je v roce 1984 představení Macintoshe, druhou prezentace NeXT Computer (1988) po vyhození Jobse z Applu a třetí pak uvedení iMacu o deset let později, kdy už seděl Jobs opět v čele firmy a byl si jistý, že tentokrát mu ta „revoluce“ opravdu vyjde.
Tahle koncentrovaná podoba, kdy se všechny souvislosti dozvídáme buď jen tak mezi řečí, v krátkých spojovacích sestřizích nebo třeba emotivním flashbacku, funguje naprosto perfektně a dává filmu drajv. Podmínkou jsou samozřejmě uvěřitelné dialogy, nápaditá režie a přesní herci, ke kterým se tímto dostáváme.
Herecký koncert
Je sice pravda, že Jobsovi není Michael Fassbender příliš podobný, ale na to si po pěti minutách ani nevzpomenete, protože mu budete věřit každé gesto nebo cynický úšklebek. Skvěle mu navíc funguje chemie s Kate Winslet, coby marketingovou ředitelkou Joannou Hoffman, stejně jako s parťákem Stevem Wozniakem, kterého Seth Rogen hraje možná až moc dobrácky. Výtečný je taky Jeff Daniels jako šéf Applu John Sculley, což je ve filmu jediný člověk, který se (logicky) nebojí jít s Jobsem do otevřeného souboje – pro diváka jenom dobře.
Divoké slovní přestřelky
V podstatě z divadelního scénáře se podařilo režisérovi Dannymu Boyleovi vykřesat neskutečné porce energie. Neustále udivuje novými záběry a na rozdíl od svých předchozích filmů (Milionář z chatrče, 127 hodin) se tolik nepředvádí. O to víc si divák užije perfektní souhru střihu a hudby.
Nezapomenutelná je hádka Jobse se Sculleyem, ve které se přou, jak to vlastně bylo s jeho vyhozením z Applu – prolíná se v ní několik rovin v tak elegantním rytmu, že by se z ní mohli učit ti nejlepší režiséři thrillerů, přitom jde jen o „rozhovor“. Takhle má vypadat současné filmové drama – svižné, chytré, nejednoznačné a přitom přehledné i pro diváka, který je Jobsovým životopisem nepolíbený. To, jak se v pravý moment sejdou všechny protichůdné linky ve třetím dějství, je pak zásluha nejen scénáristy, ale hlavně režiséra, který přesně ví, kam zaměřit divákovu pozornost a dokáže vizuálem konkurovat slovům.
Jen finále s dcerou nefunguje tak silně, jak by mohlo, protože na rozvedení jejich vzájemného vztahu prostě ve slovních přestřelkách nebyl dostatek času. Film nejde tolik do hloubky postav, jako třeba už jednou zmíněná Social Network. Chce hlavně bavit.
Láska k obrazovce
Arogantní, sebestředný, panovačný a naprosto přesvědčený o své pravdě… takový je ve hlavní hrdina filmu. Stejně jako kreativní, puntičkářský a vždy o myšlenku napřed. Přesně jako v autorizovaném Isaacsonově životopise, který byl předlohou. Žádné nové obzory film neobjevuje, spíše posiluje všechna klišé, která o Jobsovi , jeho myšlenkách a Applu kolují. Stejně jako člověk po dokoukání Amadea nepřestane mít chuť si poslechnout Mozarta jenom proto, jakou měl (ve filmu) povahu, nebudete z kina odcházet s pocitem, že nikdy nechcete iPhone, ba naopak.
Přesto dává film víc možností, jak Jobse vidět. Zajímavé je třeba, jak se mnohokrát fetišisticky kochá svými elektronickými krabičkami, jejichž rozměr a tvary obsesivně ladil s týmem designérů do posledního detailu. Jakoby si do nich projektoval city, které neumí projevovat k ostatním. No, není na tom snad něco univerzálního?
Radek Londin / Prima COOL