Umělá inteligence už vytváří dialogy ve hrách. Podívejte se, jak funguje nový systém od Ubisoftu
Trailer AI systému firmy Ubisoft pro psaní dialogů ve hrách
A videoherní scenáristi nebudou mít co žrát...
Ubisoft představil vlastní nástroj umělé inteligence, který pomáhá s dialogy s NPC v jeho chystaných hrách. Jedna z největších videoherních společností, která stojí za sériemi jako Assassin’s Creed, Far Cry, Watch Dogs nebo rozvětvenou franšízou Tom Clancy's, tím chce nejen ulehčit scenáristům, ale taky více zpestřit virtuální světy.
Nástroj se jmenuje Ghostwriter a podle Ubisoftu nemá nahradit lidskou práci, ale spíše ulevit scenáristům od nejvíce mechanické práce – od psaní takzvaných štěků, tedy krátkých slovních reakcí NPC na různé hráčovy akce. „Ghostwriter efektivně generuje první návrhy a různé varianty takových hlášek, a to v návaznosti na různé herní situace či výchozí stavy oněch NPC, které je spouštějí,“ stojí v popisu nástroje.
Vývojář tak pouze ve formuláři zadává druhy postav či konkrétní postavu a pak kombinace jejich stavů a souvisejících herních událostí. Ghostwriter pak na základě jazykových modelů automaticky vytváří různé fráze a řadí je do posloupností a dialogových stromů. Po lidské kontrole a schválení těchto štěků se pak může rovnou přejít k jejich nahrávání (stále ve studiu pomocí herců!) a implementaci do kódu samotné hry.
Assassin's Creed Zdroj: Ubisoft
Zatímco příběhové dialogy hlavních postav zůstanou i nadále doménou živých scenáristů, podobné nástroje můžou přinést efektivnější a rychlejší vývoj drobnějších interakcí, které často pomáhají vytvářet uvěřitelnost virtuálního světa.
V budoucnu jistě dojde i na další krok. Tím bude implementace AI do samotného jádra hry, která bude krátké slovní reakce, ale klidně i jednoduché dialogy jednotlivých NPC generovat v reálném čase. Hlasový syntezátor pak bude automaticky měnit barvu hlasů a postará se i o to, aby měla řeč v dané situaci odpovídající dikci a emoci.
Zdroj: Kotaku