Tvůrce God of War vysvětlil, proč je zpožďování her naprosto v pořádku
Cory Barlog hájí rozhodnutí svých polských kolegů.
Jednou z největších herních zpráv letošního roku bylo odložení Cyberpunku 2077 z původního jarního termínu 16. dubna až na začátek podzimu, tedy 17. září. Pětiměsíční odklad rozladil mnoho fanoušků natěšených na způsob, kterým studio CD Projekt RED naváže na svůj megahit Zaklínač 3: Divoký hon.
Ke kauze se teď vyjádřila jedna z nejuznávanějších osobností v oboru – Cory Barlog, režisér God of War. Na obranu polského studia na svém Twitteru prohlásil: "Každá hra běží špatně, dokud ji neoptimalizujete na hardware v úplně poslední fázi vývoje před dokončením." Zjevně tím reagoval na zvěsti, že za odložení stojí nedostatečný výkon Xboxu One a PS4.
Na otázku, zda vývojáři prostě neměli přeskočit aktuální generaci konzolí a počkat si až na tu novou odpověděl:
"Hry vypadají obvykle velice dlouho velice špatně a vyloupnou se až na samotném konci vývoje. Je to kvůli absolutně neskutečné komplexnosti a množství částí, které do sebe musí zapadnout, aby vznikla pořádná hra. Většinou nás pohání vášeň a víra, že ten zabugovaný a lepicí páskou poslepovaný bordel ve finále bude fungovat.
Cyberpunk 2077 Zdroj: CD Projekt RED
Na tom, že hra během vývoje nefunguje tak, jak má, není naprosto nic neobvyklého či ostudného. Všichni chceme, aby byla v době jejího vydání co nejplynulejší a nejvyladěnější, jak je to jen v lidských silách. Někdy se nám to (skoro) povede, někdy ne. Ale nikdy to není proto, že bychom se nesnažili."
Přestože už je Cyberpunk ve finální fázi ladění a odchytávání chyb, přiznali vývojáři, že potřebují daleko více času, než původně plánovali, a přes odklad termínu je čeká náročná fáze přesčasů.
Namíchlo vás odložení Cyberpunku 2077, nebo jste ho vzhledem k velikosti a náročnosti hry předpokládali?