21. října 2016 14:50

Tohle je 5 největších herních průšvihů, na které chtějí všichni zapomenout! Je horší SimCity nebo No Man's Sky?

Někdy se to zkrátka nepovede...

Ne vždycky se všechno povede, což by o hrách mohlo platit dvojnásob. Není na tom v zásadě nic špatného – i hry tvoří lidi a lidi, jak známo, dělají chyby. Problém ovšem je, když se chyby nepřiznají a všeobecně se dělá tak, jako kdyby se vůbec nic nestalo. Pokud máte krátkou paměť, připomínáme vám pět největších průserů, na které by všichni rádi co nejrychleji zapomněli, ale ani náhodou to nejde.

1) ZPACKANÉ SIMCITY

Měl to být návrat božské strategie tak, jak jsme si ji vysnili v divokých dětských snech. Neomezené možnosti, překrásná grafika, spoustu místa pro stavění obrovských megapolí… Ale nic z toho se nekonalo. První problém tkvěl v nutnosti být neustále připojen k herním serverům, což ani týden po uvedení hry nešlo, protože servery byly obsazené. A když už jste se do hry dostali, čekalo vás nemilé procitnutí, když jste zjistili, že plocha pro stavění je malá asi jako kapesník a že se nedostalo asi tak na polovinu slibů, kterou lidé z Maxisu hráčům dali…

2) NEMOCNÝ PHIL FISH

Problémy se netýkají pouze velkých komerčních fláků, koudel u zadku může hořet i nezávislým vývojářům, zvlášť když takoví trpí poruchami osobnosti a příliš velký egem. Na tento popis pak skvěle zapadá designér Phil Fish, který se blýsknul se hrou Fez a dokonce chystal pokračování. Bylo to však v době, kdy vyšel dokument o vývoji, kde byl Phil vykreslen coby nevyrovnaný a sobecký člověk, bez ohledu na to, že to byl on, kdo byl podveden a přišel o značnou část peněz. Kvůli herní komunitě pak na celou branži zanevřel a několikrát oznamovaný a rušený Fez 2 už nikdy nevydal.

3) NEBOŽÍ GODUS

Také designér Peter Molyneux patří k lidem, který nenachází u fanoušků příliš pochopení. Peter Molyneux rád přehání, vymýšlí si a tuhle dovednost dotáhl k dokonalosti v souvislosti s projektem Godus. Vše začalo tím, že lidé měli „kopat“ do obří kostky a najít v ní poklad. Spočíval v tom, že nejúspěšnější kopáč získá právo, stát se „bohem“ ve zmiňované hře a upravit ji k obrazu svému. Nikdo ale pořádně nechápal proč, a když se poprvé objevila alfaverze podivné strategie, která toho zrovna moc nenabízela, lidé začali být naštvaní. Studio 22cans nakonec hru nedokončilo.

4) FINAL FANTASY XIV NADVAKRÁT

Ano, i Japonci mají problémy a prokázali to například u Final Fantasy XIV. Čtrnáctý díl této ságy byl koncipován coby online hra, kterou původně spustili na konzoli PlayStation 3. Bohužel hra skýtala tolik chyb a tak špatný net-kód, že ji fanoušci v podstatě zatratili. Vypadalo to na obrovský propadák, ale nakonec má tahle story dobrý konec. Hru se totiž podařilo zrestaurovat, vydat ji na nové konzoli PlayStation 4 a posléze také na PC, s čímž došlo k obrodě zájmu a nakonec se o FF XIV můžeme bavit jako snad o jediném úspěšném MMORPG po World of Warcraft, které ještě razí model měsíčních poplatků a má statisíce hráčů.

5) NO MAN’S FAIL

Poslední případ je z nedávné doby a ještě pořád je to jako kdybyste sypali sůl do hodně velké rány. Vývojáři z Hello Games totiž slibovali, že jejich hra bude… skvělá! Slibovali to skrze videa. Slibovali to skrze rozhovory. Mělo jít o vesmírnou hru, ve které budete moci dělat v podstatě cokoliv, čeká vás pestrý a zdánlivě nekonečný vesmír a na konci i možnost někoho potkat. Objevování světů, pojmenovávání pestré fauny i flory… To všechno tam mělo být, ale nakonec nebylo. Hráči dostali jen zvláštní nezávislý titul za cenu velké komerční hry, ve kterém nenašli ani ony dinosaury, ani tak pestré světy, jak čekali. A střed vesmíru? Nejhorší vtip roku…

Populární pořady na Prima Cool

RE-PLAY

Esport / Zábavný / Publicistický