Hry přestaly dávat smysl! Tohle je 5 věcí, které hráči nechápou, ale raději se neptají...
Přemýšleli jste někdy nad tím, jak by vypadala hra, kdyby byla zasazena do skutečnosti?
Hry nejsou skutečné. Čím dříve si to uvědomíte, tím lépe pro vás i společnost. Virtuální světy si doslova žijí vlastním životem a někdy předhazují pravidla, která absolutně nedávají smysl. Jenže se ve hrách vyskytují tak často, že už jsme je přestali vnímat a bereme je zcela přirozeně. O co jde?
1) VŠECHNA ZVÍŘATA JSOU ŠÍLENÁ
Pokud jste někdy zahlédli v přírodě divoké zvíře, pravděpodobně jste ho skutečně jen zahlédli. Divoká zvířata se bojí lidí a pokud je přímo neohrožujete, berou nohy na ramena a snaží se zmizet tam, kam je nebudete pronásledovat. Týká se to medvědů, kočkovitých šelem, ale třeba i slonů. Jen ve hrách dělají všechno přesně naopak. V Red Dead Redemption křižují medvědi lesy v osmičlenných formacích, ve Far Cry se rozběhnou ke střelbě, nikoliv od ní a třeba ve Falloutu se každý hmyz ihned přestane zabývat tím, co dělá, aby se vás pokusil sníst.
Far Cry 4 Zdroj: Ubisoft
2) TAKÉ LIDI JSOU ŠÍLENÍ!
Stejná pravidla, která platí o zvířatech, platí nakonec i o lidech. Jasně, i ve skutečném světě jsou zlí lidé, kteří z nějakého důvodu usilují druhým o život, herní světy jsou ale doslova přecpané blázny, kteří po vás půjdou, aniž byste tušili proč. Nejvtipnější ale na tom všem je, že skupiny hrdlořezů žijí třeba dvě minuty od stavení hodných lidí, kteří vám poskytují přístřeší, zbraně a další suroviny. Typicky to můžete vidět ve Skyrimu, ale také Mass Effectu a dalších podobných hrách.
GTA V Zdroj: Rockstar
3) JEDINĚ HRDINA DOJDE NA MÍSTO A ZABIJE TŘI VEVERKY
Hry mají problém také s tím, jak vykreslují hlavního hrdinu. Odhlédneme-li od toho, že hra je prostě hra, jste to jen a pouze vy, kdo musí nejen zachránit svět, ale také dělat banality typu – dojdi na místo A, tam zabij veverku a pak se vrať zpět s její kůží. Působí to hodně nepatřičně a vývojáři by už měli s tímhle nešvarem zamávat. Jednou jste hrdina, tak se podle toho musíte chovat!
The Witcher 3 Zdroj: CD Projekt RED
4) LIDÉ SE RODÍ ODNIKUD
Devět měsíců lidé čekají na to, než se jim narodí potomek. Ten pak několik let roste, a až uběhne ta správná doba… může vzít do ruky samopal a stát se jedním z mnoha, kterého odkráglujete ve hře. Jenže ne, ve hrách se lidé rodí odnikud, a dokud neuděláte to, co po vás hra chce, bude na vás posílat zástupy čerstvě narozených mladých mužů a žen bez ohledu na cokoliv. Lidé se často rodí „za rohem“ nebo „ve stanu“!
Far Cry 4 Zdroj: Ubisoft
5) VŠEM JE ÚPLNĚ JEDNO, ŽE ZACHRAŇUJETE SVĚT
S herním světem je něco v nepořádku, přichází proto vyvolený, aby jej zbavil zla a uvedl zpět do rovnováhy. Jenže takový vyvolený musí i nadále platit 80 rupií za to, aby ho svezla nákladní loď na jinou část mapy, musí se vypořádat s tím, že proti němu hlavní frakce posílá skupinky nájemných zabijáků jen proto, že při kácení lesa padají třísky, a obecně s vyvoleným bude každý zacházet jako s kusem lejna jen proto, že jim je celá tahle záchranná mise zcela volná. Pocit, že je vaše postava někdo, tak mizí do ztracena a některé situace jsou vysloveně úsměvné. Anebo si umíte představit věřícího taxikáře, který by chtěl po Ježíši Kristovi pět stovek za svezení městem? My ne!
Mass Effect Zdroj: BioWare / EA