22. září 2025 15:30

Český vývojář stvořil jedinečnou videohru. Depresivní i vtipná Hlína je vymodelovaná ručně

Oznamovací trailer hry Hlína

Deprese a hlína, kam se podíváš. České indie studio Omnia Ludus v polovině září vydalo neobvyklou adventuru Hlína. Příběh se zaměřuje na drsnou pracovní rutinu v městské továrně. Hra zaujme i soundtrackem a především samotným vizuálem. Autor hry Jan Nechvátal nejprve vytvořil postavičky z keramické hlíny a až poté je převedl do digitální podoby.

Hlína nabízí emotivní a depresivní příběh mladého chlapce Olivera. Ten je nucen finančně podporovat svou matku, protože přišla o zaměstnání. Oliver pracuje v místní továrně a úmorná práce se každým dnem komplikuje. Vedení továrny totiž neustále zvyšuje denní normu.

Videohře dominuje ručně modelované město vytvořené z hlíny a na hráčích je, aby odhalili tajemství inspirovaná skutečnými životními zkušenostmi autora Jana Nechvátala.

Mladý tvůrce do příběhu zahrnul osobní i společenské problémy, přesto se hra snaží být místy i zábavná a vtipná. K tomu přispívají například různé minihry, jako je třídění výrobků do správných krabic v továrně.

Ruku k dílu přiložil i tvůrce hudby Alex Vakhitov, který stojí za soundtrackem, jenž skvěle doplňuje atmosféru temného a depresivního města.

Nechvátal se inspiroval herními klasikami, jako jsou The Neverhood, Night in the Woods, Little Nightmares.

K vytvoření herního světa využil technologii zvanou fotogrammetrie. Každá postava a prostředí jsou modelovány ručně. Tím hra získává jedinečnou vizuální identitu a atmosféru. Hráči se volně pohybují ve 3D prostoru s postavami vytvořenými z kusu horniny.

Hlína je tak dalším titulem, který sází na ruční práci. Podobnou mravenčí prací je známé studio Amanita Design, které stojí za oceňovanými hrami Botanicula, Creaks nebo Machinarium. Momentálně pracuje na hře Phonopolis, kvůli které postavy a objekty vyrábí z papírového kartonu.

Zdroj: Omnia Ludus, Steam

Populární pořady na Prima Cool

RE-PLAY

RE-PLAY

Publicistický / Zábavný / Esport