Extrémně realistická střílečka od tvůrců špičkových českých her. První gameplay Gray Zone Warfare vypadá parádně
Náročná střílečka s obrovským důrazem na realističnost a taktiku? V brněnském studiu Madfinger Games zhruba dva roky pracují na jedné z nejambicióznějších tuzemských her. Kromě úvodního traileru a několika vývojářských deníků neměli hráči mnoho šancí seznámit se s Gray Zone Warfare. Teď se ale vývojáři konečně pochlubili, jak jejich chystaná akce vypadá. Téměř půlhodinová pasáž z hraní ukazuje náročný a nemilosrdný boj žoldnéřských skupin.
Ze základny uprostřed jihoasijské džungle se vznese vrtulník se čtyřčlennou jednotkou bojovníků. Po krátkém letu vojáci opouštějí helikoptéru. V rychlosti zmonitorují situaci a vyrážejí na zteč, aby získali cenné dokumenty s utajovanými informacemi.
Vojáci postupují pomalu a precizně, zatímco v jejich okolí cvrlikají ptáci a kvákají žáby. Ticho sem tam naruší nepřátelská palba. Úryvek z hraní Gray Zone Warfare naplno ukazuje syrovost celého titulu. Nepůjde v něm o žádnou zběsilou a rychlou akci ve stylu známých stříleček Battlefield či Call of Duty.
Hráči v Gray Zone Warfare musí opatrně zvažovat své kroky a spolupracovat s parťáky, protože sebemenší chyba může vyústit v rychlou smrt.
„Museli jsme absolvovat několik pokusů, protože pokaždé někdo zemřel, než se nám podařilo uskutečnit řádný průchod. Je to dobře provedená mise, trvající 23 minut, kterou hráli naši designéři, kteří jsou již velmi zkušení,“ popsal kreativní ředitel hry a šéf Madfinger Games Marek Rabas, že i samotní vývojáři se zapotili při plnění mise.
Videohra pro více hráčů Gray Zone Warfare se odehrává v jihovýchodní Asii ve fiktivní Demokratické republice Lamang. Nejsou v ní žádní civilisté, protože na oblast byla uvalena karanténa, a tak tu operují soukromé vojenské společnosti.
Hráči jako členové jednotlivých frakcí musí plnit úkoly a získávat cennosti, které v Lamangu zůstaly. Jejich protivníky budou jak skuteční hráči z celého světa, tak počítačem ovládaní nepřátelé.
Střílečka z pohledu první osoby nabídne fotorealistickou grafiku a také unikátní systém zdraví a životů herních postav. Vývojáři také dbají na co nejrealističtější chování zbraní a nepřátel. Na hře se podílí také bývalý voják Ondřej Spisar, který se zúčastnil pěti misí v Afghánistánu a jedné mise v africkém Mali.
I s jeho pomocí autoři vytváří jedinečné mise, které budou hráči plnit. V hratelné ukázce se představil bojový úkol Rat’s Nest. Gray Zone Warfare zpočátku nabídne 150 misí. Tento počet bude postupně narůstat. Hra totiž nejdříve vyjde v rámci předběžného přístupu. To znamená, že vývojáři titul uvedou na trh, ale zdaleka se nejedná o finální produkt.
Kdy však dojde k vydání Gray Zone Warfare, zatím není známé, vývojáři o konkrétním datu neinformovali. Jisté je, že se jim podařilo vzbudit velká očekávání. Madfinger Games zároveň neskrývají velké ambice a touhu se svým titulem uspět.
Studio kvůli tomu opustilo segment mobilních her, na kterém vyrostlo. Minulý rok dokonce své tituly na mobilní telefony jako Dead Trigger nebo Shadowgun prodalo evropskému gigantovi Embracer. Zkušení vývojáři se tak od mobilů vrací k počítačovým hrám, na jejichž vývoji dříve pracovali. Již zmíněný Rabas dříve pracoval ve studiích Illusion Softworks nebo 2K Czech a stál u zrodu známé české hry Hidden & Dangerous. I další vývojáři mají zkušenosti z práce na Mafii, Operaci Flashpoint nebo Vietcongu.
Zdroj: Autorský text, IGN
Video, které jste mohli minout: Reportáž z brněnského studia Madfinger Games