7. února 2022 06:00

Všechno, co potřebujete vědět o Uncharted: Jak se točila dobrodružná jízda se Spider-Manem?

Nový český trailer filmu Uncharted

Herní lovec pokladů Nathan Drake se 10. února vydá na své první filmové dobrodružství.

Nathan Drake a Victor „Sully“ Sullivan jsou oblíbenými hrdiny pro miliony hráčů videoher na konzolích Sony PlayStation a jejich příběhy na svých konzolích prožívají ve videoherní sérii Uncharted. Ve snímku Uncharted filmoví diváci budou mít možnost vůbec poprvé zjistit, jak se tito dva dobrodruzi dali dohromady a jak se z mladého Nathana Drakea stal slavný lovec pokladů, kterého znají.

Režisér Ruben Fleischer (Venom, Zombieland) říká, že není žádným tajemstvím, proč si hry série Uncharted získaly přízeň milionů hráčů a série o celkem šesti hrách se prodalo více než 44 milionů kopií: je to jako byste hráli film, říká, a to ne jen tak ledajaký film – takový, jaké se už dnes netočí. „Uncharted skutečně zachycuje veškeré kouzlo toho, co mám na filmech rád,“ prohlašuje Fleischer. „O tom, že natočím dobrodružství o hledání pokladů a cestování po světě, jsem snil už od dětství. Tento druh filmů ve mně probudil vášeň pro historii a starověk – dokonce jsem šel na vysokou školu s tím, že budu archeologem. Jakmile jsem si přečetl tenhle scénář, zaznamenal jsem v něm onu magickou atmosféru dobrodružného příběhu, který vám umožní přenést se do zcela jiného světa. Nemohl jsem uvěřit, jaké mám štěstí, že jsem byl požádán, abych se podílel na něčem tak výjimečném.“

„Hry série Uncharted mají velice filmový styl,“ míní producent Charles Roven a podotýká, že se tyto hry dokonale hodí pro dobrodružný film. „Místa, kam se jejich hrdinové na svých dobrodružstvích ve hrách vydávají, jsou po vizuální stránce pozoruhodná. Ve hrách navíc figurují poutavé postavy, které podnikají neuvěřitelné věci. Je to úžasný materiál pro film.“

Producent Avi Arad souhlasí: „Film potřebuje zápletku, vzrušení, akci, záhady, a herní série Uncharted tohle všechno nabízí,“ říká Arad. „Je to velice akční dobrodružná hra, která vychází z historických skutečností, nabízí hráčům zajímavé postavy, hledání pokladů a všechny ostatní prvky, které filmové diváky přitahují. Plavíme se v ní po širém moři, létáme vysoko v oblacích, a setkáváme se s postavami, které mají všechny důvod, proč se za pokladem vydat. Díky tomu je komplexnější a umožní nám lépe pochopit všechny aktéry.“

„Uncharted je návratem ke klasickému dobrodružnému filmu s velmi současným, moderním nádechem,“ říká producent Alex Gartner. „A jde o postavy, se kterými se skutečně chcete vydat na dobrodružství. Chcete vidět, jak vyřeší své problémy a jak se navzájem sblíží. Záměrně jsme využili mezer v příběhu celé série, abychom se zaměřili na to období vztahu Natea a Sullyho, kterému se hry nevěnují, a nabídli tak všem zcela nové zážitky.“

Tom Holland je fanouškem této série už od doby, kdy se mu hry poprvé dostaly do rukou v roce 2016 v podobě Uncharted 4. „Natáčel jsem snímek Spider-Man: Homecoming a jednou z výhod spolupráce se společností Sony bylo, že všechny naše přívěsy vybavila nejnovějšími konzolemi PlayStation. A jednou z her, které nám poskytli, byla právě Uncharted 4, takže jsme ji v pauzách mezi natáčením s mým nejlepším kamarádem Harrisonem hráli. Začínali jsme vlastně od konce – takže když jsme si čtvrtou hru zamilovali, koupili jsme si předchozí díly série a dohnali to.“

Fleischer soudí, že Tom Holland se pro roli Nathana Drakea ideálně hodí. „Je neuvěřitelně kreativní, skvěle se s ním spolupracuje a navíc je to vášnivý fanoušek her,“ říká režisér. „Měl k téhle postavě a celé sérii skutečně silný vztah, který dokonce předčil i ten můj, protože je jejím opravdu vášnivým fanouškem.“

Spojení Hollanda s Wahlbergem zdůraznilo vše, v čem Wahlberg jako herec vyniká, pokračuje Fleischer. „Dokáže zahrát neuvěřitelné dramatické role, je jedním z nejlepších komediálních herců na světě – za což se mu podle mě nedostává náležitého uznání – a je samozřejmě neuvěřitelně fyzicky zdatný. Je velice laskavý a dokáže to maskovat úrovněmi svéhlavosti, nedůvěryhodnosti a pozoruhodné tajuplnosti. Sully v sobě všechny tyto různé aspekty Marka spojuje – ztvárnil tu postavu naprosto dokonale.“

Výkonný producent Asad Qizilbash, šéf společnosti PlayStation Productions, říká, že inspirací pro sérii Uncharted byly klasické akční dobrodružné filmy s jistou dávkou moderního pojetí. „Série Uncharted stojí na čtyřech hlavních prvcích,“ vysvětluje. „Prvním jsou exotická a nádherná místa: jedná se o dobrodružství, při kterých cestujeme po celém světě. Druhým jsou příběhy, které se zaměřují zejména na postavy samotné: spousta dramatu a velice inteligentní humor. Třetím jsou velkolepé filmové akční sekvence, na které jen tak nezapomenete. A čtvrtým jsou památné nostalgické chvíle při hledání pokladů, strávené nad mapami, hádankami a s pochodněmi v rukách.“

„Na tom, že máme jako zdrojový materiál pro film hry, je skvělá skutečnost, že tím máme velice dobře nastavenou atmosféru,“ říká Fleischer. „Humor, vztahy – máme k dispozici vzorec, kterého jsme se mohli držet. Ale když pracujete na filmu, nikoliv na videohře, musíte to dělat po svém. Bylo opravdu důležité odlišit náš příběh od her, ukázat jeho další aspekty. Každému fanouškovi her, který si jejich hraní užívá – naplno se do nich ponořil – jsem chtěl nabídnout film, který bude fungovat především po filmové stránce.“

Například postavy Nathana Drakea a Victora „Sullyho“ Sullivana, kteří jsou na začátku herní série partnery při hledání pokladů. Hry do jejich příběhu vstupují již v pokročilejší fázi, protože ti dva spolu očividně prožili mnoho dobrodružství. Ve filmu Uncharted tvůrci představují postavy filmovým divákům tím, že jim ukazují, jak se oba lovci pokladů seznámili, a obsadili proto Toma Hollanda do role mladého Nathana Drakea ještě předtím, než se stal onou legendou, a Marka Wahlberga do role Sullyho stále ještě v těch nejlepších letech.

Roven prohlašuje, že postavy ve filmu rozhodně jsou těmi postavami, které fanoušci her znají – ale potkáváme je předtím, než se začali oba vzájemně ovlivňovat. „Nate je trochu nevinnější než ve hře, protože takové dobrodružství ještě nikdy nezažil,“ říká. „A Sully je chlapík, který se chce jen opravdu ujistit, že dostane to, po čem touží – nejste si jisti, jestli mu vůbec záleží na čemkoliv jiném.“

„Jde o příběh, který ještě nebyl nijak ztvárněný,“ říká Gartner. „Pro diváky, kteří nikdy nehráli hry, je to příběh vzniku tohoto klíčového vztahu. Pro fanoušky her, kteří již postavy a příběhy vyprávěné ve hrách znají, jde o něco nového, o zajímavé nové informace a o něco, s čím se ještě neměli možnost seznámit. Pro všechny je to zkrátka nové dobrodružství.“

Nápad na obsazení Hollanda se zrodil během oběda, na kterém byl Holland s Tomem Rothmanem, předsedou představenstva společnosti Sony Pictures Motion Picture Group. Společně diskutovali o tom, jak by mohli navázat na Hollandův úspěšný vztah se společností Sony Pictures nad rámec filmů o Spider-Manovi, a přemýšleli o možných budoucích filmech. „Byl jsem s Tomem na obědě a v hovoru padla zmínka o filmu o tom, jak se zrodil herní Nathan Drake,“ popisuje Holland. „A Tom navrhl, že bych vlastně Nathana Drakea mohl hrát já a oba jsme si okamžitě řekli, že to je výborný nápad a že bychom takový film rozhodně měli natočit.“

Nápad se zalíbil i Wahlbergovi, který byl možností spolupráce s Hollandem nadšený. „Film nastavuje vysokou laťku po stránce vzájemného vztahu obou hrdinů,“ říká Wahlberg. „Práce s Tomem byla velice zábavná – hned jsme si padli do oka. Je to skutečný hráč – ať už jde o videohry, nebo o práci: je ochotný zkoušet nejrůznější věci a pohrávat si. A já jsem si užíval roli vyzrálejšího staršího muže. Protože Nate je ve filmu o něco mladší a Sully je ještě celkem pohyblivý, odkrýváme v něm vrstvy příběhu, jak se tahle dvojice začínala prosazovat.“

Pro Hollanda byla šance natáčet po Wahlbergově boku fantastickou příležitostí, do které se vrhl po hlavě – a oba si úžasně rozuměli. „To, co vidíte na plátně, platí i mimo něj,“ říká Holland. „Já jsem v Hollywoodu takový benjamínek, který se teprve prosazuje, a Mark je skutečný veterán – byl v téhle branži, ještě než jsem se narodil. Mark mi vysvětloval, co a jak, a přiměl mě, abych ze sebe vydal skutečně to nejlepší, abych ukázal, co doopravdy umím. Když jsme se do těch postav vžili, bylo hezké sledovat souhru mezi mnou a Markem a mezi Natem a Sullym.“

„Přispělo to k vytvoření autentického vztahu, který mezi nimi vznikl,“ říká Fleischer, který poznamenává, že herci svůj vztah reflektují jak komediálně, tak dramaticky. „O jejich komediálním a hereckém talentu svědčí to, jak se dokázali do této dynamiky svým vtipkováním vžít. Ale ještě důležitější je, že právě díky tomuto protichůdnému vztahu se na konci skutečně sblíží a stanou se z nich věrní partneři.“

„Jeden z nich se do toho pouští kvůli pokladu a druhý proto, aby našel svého bratra. Zároveň je to něco jako proškolení,“ říká Arad. „Nate je mladý kluk, kterého vychovali s tím, aby věřil v Magellanovy cesty, a pokud najde poklad, najde i svého bratra. Sully do toho jde jen kvůli zlatu. Každý si chrání svoje vlastní zájmy a snaží so celé dobrodružství využít pro své záměry. Vznikají tak zajímavé slovní přestřelky a rodí se velice praktický vztah, protože oba udělají cokoli, aby získali odpovědi, které hledají.“

Gartner říká, že klíčové bylo přenést vztah mezi Natem a Sullym ze hry do filmu – zachovat styl dialogů mezi postavami a zároveň ukázat, jak si vybudovali důvěru. „Toto první setkání spouští něco, z čeho posléze vznikne velice blízký a trvalý vztah mezi Nathanem Drakem a Victorem Sullivanem,“ vysvětluje. „Ale jejich vzájemný vztah na začátku rozhodně není skvělý. Oba mají potíže s důvěrou. Sully nevěří nikomu a za svůj život se naučil, že lidem nelze věřit, protože ani jemu samotnému nelze věřit. Nathana naopak rodiče v dětství opustili a předpokládá, že každý blízký vztah se bude ubírat podobným směrem. Takže tu máme dvě postavy, které se velmi zdráhají si navzájem důvěřovat a vydávají se společně na neuvěřitelné dobrodružství – a nakonec najdou společné pouto.“

„Téma nedůvěry se ve filmu objevuje často,“ říká spoluautor scénáře Art Marcum. „Nate a Sully kráčejí ve stopách lidí, kteří se staletí před nimi chovali úplně stejně nedůvěřivě. Přeživší členové Magellanovy výpravy ukryli své zlato a pak vyrobili jeden klíč pro kapitána a jeden klíč pro posádku. Kdyby se pro zlato kdokoliv z nich vydal bez vědomí toho druhého, nemohl by ho ukrást pro sebe. Právě tohle s vámi bohatství udělá, pohlcuje vás paranoia.“

Dobrodružná cesta za zlatem začíná ve chvíli, kdy Natea – pouličního zlodějíčka – osloví Sully, který shání informace o největším ztraceném pokladu v dějinách. Sully převypráví Nateovi legendu o objeviteli Ferdinandu Magellanovi, kterou už ale Nate dobře zná. Magellanovu slavnou plavbu financovala rodina Moncadů, nyní již osm set let stará španělská rodinná dynastie s pohnutou minulostí: financovala křížové výpravy, inkvizici, ve 30. letech 20. století dokonce i Francovy fašisty. Moncadové souhlasili s tím, že výpravu budou financovat, pokud Magellan ukradne zlato, o němž se dlouho věřilo, že se nachází na Filipínách – poklad, jehož hodnota by nyní přesáhla pět miliard dolarů.

Sully pátral po stopách pokladu společně s Nateovým bratrem Samem, se kterým se Nate už léta neviděl. Sam však zmizel a Sully se na Natea obrací s nadějí, že možná Sam svému mladšímu bratrovi předal nějaké informace.

„Na začátku filmu žije Nathan Drake v ústraní, ale je s touto záhadou spojený,“ popisuje Fleischer. „Sully ho osloví s nabídkou, že by se jim mohlo podařit najít nejen poklad, ale možná i Nateova bratra.“

Jde o dobrodružství, o kterém Nate snil celý život. „Nate má neuvěřitelné znalosti historie a vyzná se výtečně ve starožitnostech,“ říká Roven. „Studuje tyhle věci už od dětství. O tom, po čem pátrají, toho ví více než kdokoliv jiný. Je neocenitelný.“

„Pro herce je to skutečný zlatý důl – omlouvám se za ten dvojsmysl,“ říká Holland. „Nate o tom snil celý život, ale vlivem okolností takové sny pustil z hlavy. To, že se objevil Sully a znovu tu touhu probudil, je opravdu vzrušující. V případě někoho tak schopného a talentovaného, jako je Nathan Drake, je opravdu hezké sledovat jeho úžas, vzrušení a nevinnost, když ho Sully znovu uvádí do světa hledání pokladů.“

Otázkou je, zda Nate může Sullymu věřit. A Wahlberg říká, že odpověď – alespoň zpočátku – je naprosto jednoznačné „ne“. „Sully se neřídí žádnými pravidly – neexistuje nikdo, koho by dříve nebo později nepodrazil,“ říká Wahlberg. „Má své vlastní sobecké plány a snaží se ze všech sil zajistit, aby druzí o spolupráci s ním a loajalitu k němu z nějakého důvodu stáli.“

„Jeho hlavní zásadou je, že co prospívá Sullymu, to je nejlepší, nebo možná spíš že co je nejlepší, to prospívá Sullymu,“ míní Fleischer. „Je zvyklý lidi využívat a pak se jich zbavit. Na nikom jiném mu příliš nezáleží. Natea si začne vážit nejen jako prostředku k dosažení konkrétních cílů, který ho dovede k pokladu a vyřešení záhady, ale také jako přítele a partnera.“

„Když s Natem v průběhu času naváže vztah, je to opravdu zasloužené,“ vysvětluje Wahlberg. „Oceňujete ho, protože víte, že je ochoten kohokoliv kdykoliv zaprodat. Takže to od něj nečekáte.“

Sully a Nate spojí své síly nejen proto, že chtějí, ale protože musí. Jen tak mohou zvítězit ve smrtící honičce za pokladem se Santiagem Moncado, dědicem rodinného jmění Moncadů, který věří, že ztracené Magellanovo bohatství, ještě větší než jeho stávající, mu právem patří.

Tuto roli si zahrál Antonio Banderas. „Do každé své role vnáší humor a něčím ji ozvláštní,“ říká Fleischer. „Antonio pojal Santiaga tak, že se cítí ukřivděný a má celou řadu problémů, které plynou z jeho vztahu s otcem. Chce dokázat, že není jen rozmazlené děcko – že se může také zapsat do historie své rodiny. Jediná věc, kterou nikdo jiný za 500 let existence jeho rodu nedokázal, bylo najít tenhle poklad. Je odhodlaný to dokázat a vrátit jménu Moncada váhu, kterou kdysi mělo. Antonio má ve filmu stejnou dramatickou hodnotu jak Tom a Mark, jen se ocitá na straně padouchů.“

„Antonio Banderas je uznávaný herec, kterého miluje celý svět,“ říká Arad. „Jeho postava má na tomto pokladu ojedinělý zájem, který souvisí s rodinným odkazem. Je samozřejmě okouzlující, ale dokáže být i nebezpečný, protože chce uchvátit celý poklad a získat tak zpět rodinné jmění.“

Scenáristé Banderasův zájem vzbudili tím, že vytvořili komplexního padoucha, který má v sobě pořádnou dávku sebeklamu. „Z jeho pohledu je mu svět cosi dlužen, ale jako potomek slavného rodu nikdy nic nedokázal skutečně sám za sebe,“ říká Holloway. „Moncada věří, že pokud se mu podaří najít Magellanův poklad, bude to konečně něco, čím se on sám proslaví – což je zvláštní, protože hledá zlato, které jeho předkové ukradli. Ale on to zkrátka považuje za způsob, jak prokázat svou kompetenci.“

„Příležitost spolupráce s Antoniem Banderasem mě neuvěřitelně nadchla,“ říká Holland. „V jedné z prvních verzí scénáře jsem s ním neměl žádné společné scény a já zmínil Rubenovi, že ho přece nemůže obsadit do filmu, aniž by mě nechal si s ním něco zahrát. Takže jsme přidali scénu v aukční síni, která film hodně obohatila – Antonio zvedá laťku ještě o kousek výše. Poté, co se Nate setká s Moncadou, konečně pochopí, že už není někde na dětském hřišti – tihle lidé sem nepřišli za zábavou.“

Banderas se na tuto roli tak těšil, že ji nejen přijal, ale pomohl navíc obsadit i herce, který měl hrát otce Santiaga Mocady: španělského herce Manuela de Blase. „Antonio se na něj chodil do divadla dívat v Shakespearových hrách, když sám jako herec začínal,“ popisuje Fleischer. „Vždycky ho obdivoval a myslel si, že je neuvěřitelně působivý, ale nikdy neměli šanci spolupracovat.“

S Natem a Sullym spolupracuje – možná – také Chloe Frazerová, kterou hraje Sophia Ali. Když se její a Nateovy cesty zkříží, není vůbec jasné, komu vlastně pomáhá – zda Sullymu, nebo sama sobě. „Je skutečně naprosto soběstačná,“ říká Ali. „Je velice nezávislá a nespoléhá se při snaze uspět na dobromyslnost druhých. Chloe vnímá Natea jako ztracené štěně, které se ocitlo na cestě za pokladem. Nechápe, co tam dělá – je příliš velký dobrák na to, aby se o něco takového pokoušel. Přesto mu ale vůbec nedůvěřuje, protože zkrátka nikomu důvěřovat nedokáže – proto dělá také některé věci, které dělá.“

Zdá se, že je v tom stejná jako Sully. „Sully v mnohém připomíná Chloe a naopak,“ pokračuje. „Proto se vzájemně respektují. Oba se domnívají, že jeden z nich toho druhého podrazí – jen si nejsou jistí, kdo z nich to udělá první.“

„Jakmile jsem Sophii uviděl, věděl jsem, že je pro tuhle roli tou pravou,“ říká Fleischer. „Její výkon je skutečně mnohovrstevnatý. Nikdy nevíte, jak je na tom se svým vztahem k Nateovi – jestli ho jenom využívá, nebo ho má skutečně ráda. Skvěle se jí daří balancovat na tomhle rozhraní a vy nikdy nevíte, na které straně vlastně stojí.“

Jako veterán filmů o Spider-Manovi je Holland velice zběhlý v natáčení akčních filmů, ale od samého začátku mu bylo jasné, že Uncharted bude vyžadovat specifický přístup. „Muselo to celé působit realističtěji,“ říká. „Když natáčíte film o Spider-Manovi, můžete si dovolit cokoliv – Spider-Man může provádět jakékoliv kousky. Nathan Drake je ale ve své podstatě jenom obyčejný člověk. Bylo skvělé mít možnost si takovou postavu zahrát – zamyslet se nad akčními sekvencemi a zjistit, co ještě dokáže a co už ne.“

Fleischer využil Hollandova atletického nadání, aby film co nejvíce zasadil do reality, a soustředil akci co nejvíce právě na jeho postavu. „Videohry nastavily laťku akčních scén tak vysoko, že jsme vnímali, že musíme očekávání stejně velkolepým způsobem naplnit,“ říká Fleischer. „Rád zabírám v akčních scénách tváře herců, abyste viděli, že jsou to opravdu oni a že tam předvádějí to, co vidíte. Usilovali jsme ze všech sil, abychom této úrovně dosáhli, a zásluhu na tom má Tom Holland, který pro to riskoval vlastní tělo.“

„Toužíte do děje vnést charakter a osobitost,“ pokračuje Fleischer. „Je skvělé, když v akční scéně dokážete objevit humor, nebo dokonce když prostřednictvím akce postavu posunete na další úroveň.“

„To, že pokaždé když Nathan Drake udělá něco, aby se dostal ze svízelné situace nebo si nějak něco usnadnil, se ocitne v situaci ještě horší, je pro sérii Uncharted velice charakteristické,“ říká Gartner.

Dobrým příkladem je sekvence, v níž Drake vypadává z letadla a snaží se zachránit skokem na nákladní bedny – sekvence, kterou fanoušci hry znají ze hry Uncharted 3. „Samozřejmě jsme Toma opravdu nepověsili za letadlo,“ říká Fleischer. „Ale prožil u toho řadu nepříjemných pádů, házeli jsme s ním sem tam nebo do něčeho narážel, a zoufale se snažil udržet na konci robotického ramene, které bednami pohazovalo. Tahle scéna je poctou jeho sportovnímu nadání a jeho odhodlání vložit do každé sekvence vždy 150 % úsilí.“

„Museli jsme to točit čtyři nebo pět týdnů, téměř každý den,“ říká Holland. „Někdy jsem byl asi třicet metrů ve vzduchu, připoutaný k divoce se točící bedně, a musel jsem se tam udržet, dokud mě to neshodilo. Zachytila mě samozřejmě jisticí lana – a bylo to děsivé, ale o to autentičtější ta scéna je. Skutečně jsme posouvali laťku toho, co jsme už na filmových plátnech bylo k vidění, a vzdávali jsme poctu těm neuvěřitelným akčním sekvencím z her.“

Holland prohlašuje, že aby to zvládl, trénoval na Uncharted stejně intenzivně nebo ještě intenzivněji než v případě filmů o Spider-Manovi. „Nejdřív jsem trénoval hlavně pro lepší mrštnost. A pak jsem se postavil vedle Marka a uvědomil si, jak je vypracovaný,“ vzpomíná. „Uvědomil jsem si, že na sobě vážně musím zapracovat, protože jinak budu vedle něj vypadat jako školák. Trénoval jsem jako o život – a cpal jsem se, co to šlo. Takže když mě Mark pak pochválil, že jsem se fakt slušně vypracoval, tak mi to strašně zalichotilo.“

„Je to skutečná proměna Petera Parkera v Nathana Drakea,“ říká Fleischer. „Tom se po fyzické stránce skutečně výrazně změnil. Každý den ze sebe vydával naprosto všechno.“

Podle Hollanda se tvůrci filmu zaměřili také na bojový styl Nathana Drakea. „Je neuvěřitelně schopný, ale nemá žádný trénink,“ říká Holland. „Vymysleli jsme styl, kdy mu můžeme uvěřit, že skutečně dělá to, co dělá, a to hlavně díky tomu, jak talentovaný je.“

„Když Nateovi zavolají, aby se s nimi vydal na toto dobrodružství, je nadšený – celý život o tom snil – ale je nezkušený,“ říká Fleischer. „Nikdy neopustil zemi. Nikdy neskočil z balkonu ve čtvrtém patře na lustr. Nikdy se nezúčastnil závodu v motorovém člunu napříč jižním Pacifikem.“

Naopak Braddocková je vytrénovaná velice dobře a Tati Gabrielle také – jak potvrdí Holland i Wahlberg.

„Když jsem se s Tati poprvé setkal, přemýšlel jsem, jak přesně chce takového děsivého padoucha zahrát,“ přiznává Holland. „A pak přišel první den na place a ona doslova ožila a já všechno pochopil. V jedné bojové scéně mě kopla do hrudi a opravdu to bolelo. Zeptal jsem se jí, jestli má nějaký trénink v bojových uměních. A taky že ano, má černý pásek v karate.“

„Prošla skutečnou fyzickou proměnou,“ popisuje Fleischer. „Byla neuvěřitelně soustředěná – karambit se stal prakticky její prodlouženou rukou.“

„Je skvělý padouch, jakého jsem už dlouho neviděl,“ míní Wahlberg, který s Gabrielle a jejím karambitem sdílí bojovou scénu. „Raději bych se býval jen díval, jak ji natáčí, než od ní muset dostat nakládačku. Je fantastická.“

Ali se utká také s Gabrielle. „Braddocková má vojenský výcvik, bojuje téměř roboticky,“ říká Ali. „Chloe naproti tomu musí hledat finty, jak se z boje s ní vyvléknout. Ví, že se Braddockové nemůže vyrovnat a že pokud se k ní příliš přiblíží, tak s ní naprosto zamete. Takže Chloe musí využívat nejrůznější finty – skoro jako by se pokoušela vyřešit nějakou hádanku.“

Akční sekvence se Sullym, kterému je stejně jako Wahlbergovi ve filmu přes padesát, vytvořili tvůrci filmu přímo pro tuto postavu. „Trénoval jsem, abych cvičil a byl ve formě, ale měl jsem to štěstí, že jsem hrál postaršího pantátu, který nemusí být tak fit nebo fyzicky zdatný jako Nathan,“ říká Wahlberg. „Je dost inteligentní na to, aby problémy řešil spíše hlavou a nechal hlavní dřinu na Nathanovi – zejména pokud jde o roli boxovacího panáka padouchů.“

Podle Fleischera může jít v případě Wahlberga o falešnou skromnost. „Neznám žádného jiného padesátníka, který by vypadal tak jako Mark Wahlberg,“ prohlašuje Fleischer. „Má obrovské zkušenosti – kaskadéři s ním zkoušeli jeho scény a on to všechno bez mrknutí oka zvládl perfektně na první záběr. Je neuvěřitelně fyzicky zdatný a má pro to úžasné nadání.“

Ali se také zapojila do akce – bylo to pro ni vůbec poprvé, kdy si něco takového měla jako herečka možnost vyzkoušet. „Řízení lodi, přeskakování auta dvakrát dvěma různými způsoby, šplhání po fontáně…“ vzpomíná. „Upřímně řečeno, bylo to děsivé, protože jsem neměla úplně jasnou představu o tom, jak drsná Chloe je, dokud jsem si nezahrála hry. Někdy jsem jen zavírala oči a doufala, že dopadnu na nohy – což se mi nakonec podařilo.“

A konečně – i když to možná nebyl ten nejriskantnější kaskadérský kousek v celém filmu – vzal Holland velice vážně i svou povinnost na začátku filmu přesvědčivě ztvárnit úlohu barmana. „Kupodivu jsem v rámci přípravy na roli chodil do barmanské školy,“ vzpomíná herec. „Barmani v londýnské restauraci Chiltern Firehouse mě nechávali chodit za bar a míchat přítomným drinky. Nakonec jsem to za barem docela zvládal.“

Zápletka filmu Uncharted:

Zkušený lovec pokladů Victor „Sully“ Sullivan (Mark Wahlberg) si najme mazaného zloděje Nathana Drakea, aby s jeho pomocí získal poklad, který kdysi nashromáždil Ferdinand Magellan a o který před 500 lety přišli členové rodu Moncadů. Dvojice se pouští do plánování rafinované loupeže, ze které se stává souboj s časem, který je zavede do nejrůznějších koutů světa a jehož cílem je získat poklad dříve než bezohledný Santiago Moncada (Antonio Banderas), který věří, že on a jeho rodina jsou právoplatnými dědici tohoto pokladu. Pokud se Nateovi a Sullymu podaří rozluštit indicie a vyřešit jednu z nejstarších záhad na světě, čeká na ně poklad v hodnotě 5 miliard dolarů a možná přitom najdou i Nateova dávno ztraceného bratra… ale jen tehdy, pokud se naučí vzájemně spolupracovat.

Uncharted jde do českých kin už ve čtvrtek 10. února.

Populární pořady na Prima Cool

RE-PLAY

Zábavný / Esport / Publicistický