10. srpna 2020 00:02

Seřadili jsme herní Hitmany od nejlepšího po nejhoršího

Nejelegantnější plešoun herního průmyslu má za sebou parádní herní kariéru.

V sobotu večer to na COOLu vykosí filmový Hitman: Agent 47. Rupert Friend se tu představí jako titulní borec s vytetovaným čárovým kódem na hlavě, který se živí jako nájemný zabiják, a většina z vás nejspíš tuší, co se bude dít dál. Agent 47 je totiž hrdinou celé série videoher, jejichž historie sahá dvě dekády nazpět. Které z nich se ohromně povedly a které naopak moc ne?

07) Hitman: Codename 47 (2000)

Zcela na chvostu seznamu paradoxně skončil první díl z roku 2000. Ačkoliv totiž první Hitman přišel se zajímavými nápady, jak inovovat hratelnost, rozhodně ještě mezi mechanikami neoddělil zrno od plev. Značné segmenty hry tak byly zábavné asi jako nedělní mše a zrovna tak často se opakovaly. Opakování náročných misí bylo totiž extrémem i mezi tehdejšími hardcore hráči. Naštěstí mělo být lépe.

06) Hitman: Absolution (2012)

Absolution z roku 2012 má na kontě jiný vážný problém. Zatímco jádrem Hitmana do té doby (a naštěstí i od té doby) bylo najít si v sandboxovém světě hry "ten svůj" přístup, jak zlikvidovat cíl, Absolution byl mnohem lineárnějším zážitkem nalinkovaným podstatně intenzivněji dle tužeb game designérů. Nešlo tak apriori o špatnou hru, měla však možná vyjít pod úplně jinou značkou.

05) Hitman: Contracts (2004)

Třetí díl série z roku 2004 skončil na pátém místě. Za jeho pozici přitom nemůže nějaký velký hřích, ale jednoduše horší produkční kvality. Contracts sice pokračoval v rozvoji zábavnějších mechanik, ale jeho story byla tuctová jako chleba ze supermarketu a v součtu se díl až moc zaměřil na akčnější stránku hraní.

04) Hitman 2: Silent Assassin (2002)

Zmínili jsme, že první díl Hitmana nebyl zas tak povedený, za skutečný základní kámen ságy tak lze označit až Silent Assassina z roku 2002. Sandboxová hratelnost, v níž hráči mohli volit osobitý přístup, se poprvé objevila právě zde. Silent Assassin se tak stal etalonem svého subžánru a dodnes nepřestává inspirovat designéry. Na to, aby skončil v seznamu výše, by jej však nesměla překonat některá pokračování.

03) Hitman (2016)

Bronzovou medaili si odnesl epizodický Hitman z roku 2016. Nový tým tu změnil kurz, který o čtyři roky dříve rozohnil fanoušky Hitmana, zpět k sandboxovým kořenům. Nějaký čas to zabralo – původní dojmy ze hry nebyly příliš pozitivní. Epizodický formát ale umožnil vývojářům z IO plynule reagovat na požadavky hráčů, a na konci se tak renovovaný Hitman stal velmi kvalitním titulem, který nasadil laťku sandboxové hratelnosti zase o něco výš.

02) Hitman 2 (2018)

Na titul ostatně přímo navázal "druhý" Hitman 2 z roku 2018. Tentokrát hra vyšla celá najednou bez postupného uvolňování epizod, a stala se tak hitem prakticky od svého počátku. Dlouho po vydání lze sledovat letsplayery, kterak se snaží přijít na nová tajemství toho či onoho levelu, a nezdá se, že by drajvu renovované série Hitman mohlo něco vzít vítr z plachet.

01) Hitman: Blood Money (2006)

Na zlatém trůnu však musí usednout Blood Money z roku 2006. Možná je to nostalgie, nemůžeme si však pomoct, čtvrtému dílu se podařilo perfektně vybalancovat jak tehdejší verzi sandboxových prvků, tak i zápletku a snahu přijít s něčím novým. Levely jsou zde otevřené jako nonstopek v Ostravě a lákají ke stále novému zkoušení, jak je dohrát na výbornou. Uvážíme-li, že v roce 2006 pojem sandbox ještě prakticky neexistoval, je to o to významnější úspěch!

Hitman: Agent 47 začíná na Prima COOL v sobotu ve 22.10.

Populární pořady na Prima Cool

RE-PLAY

Esport / Publicistický / Zábavný