15. prosince 2025 15:30
Martin Kolář

10 největších filmových hitů roku 2025: Disney porazil Disneyho, vítězem je ale Čína

Hollywood se zase jednou musí sklonit před drtivou silou čínských kin.

Do kin co nevidět vtrhne třetí Avatar, který má ambice vydělat dvě miliardy dolarů a stát se tak nejvýdělečnějším filmem roku 2025. Určitě to ale nestihne letos, takže se už nyní můžeme podívat na všechno, co se v uplynulé sezóně proměnilo v megahit.

První místo už dlouho neotřesitelně drží čínská animovaná fantasy Ne Zha 2. Ta sice v Americe vydělala jen 23 milionů dolarů, díky domácím tržbám ale přepočítává 1,9 miliardy, na což se nikdo další nechytá. Zootropolis 2 akorát skočil na druhé místo, když (díky 444 milionům z čínských kin!) překonal jinou disneyovku Lilo & Stitch. Bramboru drží Minecraft, pátou pozici nový Jurský svět a na šestém místě se vyhřívá Demon Slayer, nejvýdělečnější japonský film všech dob.

Zbytek pelotonu uzavírají Jak vycvičit draka, F1, Superman a osmý díl Mission: Impossible, přičemž můžete níže omrknout přesná čísla. Na půl miliardy se těsně pod nimi vyhrabala ještě Fantastická čtyřka, mimochodem nejvýdělečnější ze tří letošních marvelovek. Snad se superhrdinům bude víc dařit příští rok, kdy dorazí nejen Spider-Man 4, ale především dlouho vyhlížená pátá mise samotných Avengers.

Nejvýdělečnější filmy roku 2025

1) Ne Zha 2 – 1,9 miliardy dolarů
2) Zootropolis: Město zvířat 2 – 1,14 miliardy dolarů
3) Lilo & Stitch – 1,04 miliardy dolarů
4) Minecraft film – 958 milionů dolarů
5) Jurský svět: Znovuzrození – 868 milionů dolarů
6) Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Infinity Castle – 664 milionů dolarů
7) Jak vycvičit draka – 636 milionů dolarů
8) F1 – 631 milionů dolarů
9) Superman – 616 milionů dolarů
10) Mission: Impossible - Poslední zúčtování – 598 milionů dolarů

Zdroj: Dark Horizons, Box Office

Video: Trailer filmu Zootropolis: Město zvířat 2

Martin Kolář

Martin Kolář

Externí redaktor Prima COOL a Prima ZOOM

Populární pořady na Prima Cool

RE-PLAY

RE-PLAY

Esport / Zábavný / Publicistický