Umělá inteligence ve škole? AI mění vzdělávání, už se nemusí trávit hodiny nudným učením
Hasan Koçyiğit o umělé inteligenci ve vzdělávání
Umělá inteligence poslední roky hýbe světem. Dává nové příležitosti, ale zároveň usnadňuje práci. Vytvořit si kvalitní video nebo ilustraci je otázkou několika kliků a slovních zadání. Proto nepřekvapí, že AI se stává součástí vzdělávání.
Právě na školství je zaměřená technologie ChirpAI, kterou vyvíjí ViewSonic, jenž jinak patří mezi lídry na poli displejů, monitorů nebo interaktivních obrazovek. „Jejím úkolem je pomáhat studentům a individuálním potřebám dětí. ChirpAI nabízí speciální obsah pro učitele,“ říká viceprezident pro východní a střední Evropu, Afriku a Blízký východ ViewSonicu Hasan Koçyigit.
„Myslím, že AI může velmi pozitivním způsobem změnit vzdělávací systém. To je důvod, proč se tomu ve ViewSonicu věnujeme,“ doplňuje Koçyigit. Jejich umělá inteligence pomáhá studentům rozvíjet porozumění, kritické myšlení a dovednosti pro vlastní učení.
Vyučující do ChirpAI mohou nahrát materiály, osnovy, podle nichž učí, a řadu dalších informací. Chatbot se pak věnuje žákům a podle jejich potřeb upravuje výuku.
„Okamžitě získáte zpětnou vazbu. To je dobré, že ji máte ihned. Bohužel, když nemáte AI, musíte čekat, až někdo vytvoří zprávu nebo něco podobného,“ vyjmenovává Koçyigit výhody, v čem nejnovější technologie mění vzdělávání.
Sám si uvědomuje, jak je umělá inteligence prospěšná. Když se v minulosti chtěl naučit něco nového, zpravidla musel hodiny trávit sledováním videí a hledáním informací.
„Teď je to s umělou inteligencí velmi snadné. Řeknu, co chci udělat, nebo jak se mohu inspirovat. Nejde jen o nápady, ale někdy i o přímé řešení, které můžu pouze zkopírovat a použít,“ říká viceprezident evropského ViewSonicu.
Díky tomu je efektivnější, tráví méně času učením a zároveň se při vzdělávání baví. Přesně takovou funkci má plnit i ChirpAI. Umělá inteligence funguje jako asistent učitele, takže kromě vzdělávacího obsahu se snaží povzbuzovat žáky a motivovat je ve vzdělávání.
Zdroj: autorský text