V ČESKU jsou k dostání jen béčkové verze těch nejlepších telefonů současnosti. Proč nás výrobci tak šidí?
Rozmohl se nám tady takový nešvar...
Není vlajková loď jako vlajková loď - i mezi nimi jsou rozdíly. Když si například chcete v Česku koupit ten nejlepší Samsung Galaxy S8, máte smůlu. Dostanete totiž o 2GB RAM a 64GB vestavěné paměti méně než zákazníci v Hong Kongu. Podobné je to i v případě vlajkové lodi od LG. Její G6 se dodává pro různé trhy s odlišným vybavením. V Americe mají verzi s bezdrátovým nabíjením, v Asii se zase dodává verze s větší RAM nebo s Hi-Fi zvukovým výstupem. A jakou specialitu dostala Evropa a Česko? Žádnou!
Velcí výrobci telefonů zkrátka považují Evropu za standardní trh, kterému dodají standardní telefon. Třeba velikost RAM je přitom asi hlavním parametrem, který rozhodne, zda se telefon v druhé půlce své životnosti začne zasekávat, či nikoliv.
Pokud chcete hlavně nabušený hardware, můžete sáhnout po některém z čínských kousků, které sice většinou ničím nevyčnívají, ale vnitřnosti mají špičkové - ať už jde třeba o OnePlus 3T, Huawei P10 Plus nebo třeba Xiaomi Mi Mix. Ale dokonce i tyto značky nabízí ve své domovské Číně nebo na asijských trzích lepší výbavu za příjatelnější ceny.
Důvodů, proč výrobci telefonů na Evropu i Českou kašlou, je jistě více. Samozřejmě jde vždycky o peníze. Výrobci si jednoduše v Evropě tolik nekonkurují, jelikož vědí, že jim zde postačí dobře zvládnutý marketing a lidé si jejich telefon koupí. Soustředí se proto na nejvíce viditelné parametry jako je vzhled, displej, foťák a trendy funkce.
Evropané se zkrátka dají opít marketingem, což výrobci vědí a tak raději než jim nabídnout ještě lepší telefon, investují peníze do masivnější reklamy. A pro malý trh, jakým je Česko, to platí obzvlášť.
Vadí vám, že výrobci telefonů Evropu a Česko tak trochu šidí?