28. února 2023 01:00

TOP 10 improvizačních her z K.O.MIKŮ na páteční večery i večírky

Dali jsme pro tebe dohromady TOP 10 easy her z K.O.MIKŮ, který od 28. února běžej každý úterý ve 20:15 na COOLu.

K jejich hraní ti stačí stručný pravidla, který najdeš níže, parta kámošů a volnej páteční večír. Jestli hledáš inspiraci, zapni v úterý bednu a mrkni, jak si s improvizací poradili třeba Tomáš Měcháček, Adela Elbel, Petr Vydra, Vojtaano, Ester Kočičková nebo Jakub Žáček!

1) REKVIZITA

Čapni nějakou věc, která se ti doma válí, a dej si ji před sebe. Kdokoliv má nějaký nápad, jak by se předmět dal použít (ovšem jinak než tak, jak ho běžně používáme), přichází a předvede či okomentuje, zahraje etudu, aby bylo jasné, o co se jedná. Hrát vás může hodně, o to zajímavější je přebíjená různých nápadů.

Například: Na místě je připraveno RAMÍNKO. Hráč, který má nápad, přijde k ramínku, vezme ho a dělá, že s ním telefonuje… Další hráč ho střídá a s ramínkem fiktivně hodí, jako že je to bumerang, atd.

2) RYCHLÉ SMEČE

Co by neměl dělat nebo říkat…

Napište si s kámošema seznam povolání. Pak jedno z povolání náhodně vylosujte, a dokud máte nápady, doplňujte věty, jak se chová člověk, který toto povolání dělá naprosto otřesně. (Například: Co by neměl dělat nebo říkat „taxikář“.)

Věty, které neříkejte, když…

V tomto případě si dosaďte nějakou situaci a hledejte hlášky, které vás pobaví. Například: „Věty, které neříkejte, když jste svědkem na svatbě…“

Můj partner je jako…

Napište si seznam předmětů. Pak si náhodně jeden vylosujte a vytvářejte glosy založené na podobnosti. (Například slovo „lednice“: „Můj partner je jako lednice, návštěva u něj mě vždycky uspokojí…“)

3) VÝMLUVY V PRÁCI

Hra patří do kategorie, kdy jeden neví a snaží se to uhodnout. Scéna obsahuje tyto hráče: šéf na poradě, zaměstnanci, kteří v práci jsou, a pak jeden, který dorazil pozdě a je třeba, aby přišel s nějakou geniální výmluvou. Tu ovšem znají diváci a kolegové, ale ne on. Podle pantomimické nápovědy kolegů se snaží oné výmluvy usilovně dobrat.

4) STOJÍ, SEDÍ, LEŽÍ

Hra je pro tři hráče a je to opravdu výzva. Řekněte někomu z kámošů, aby vám navrhl prostředí (čím nápaditější, tím lepší). Pak hned tři hráči musí zaujmout pozici. Jede musí stát, druhý sedět a třetí ležet. Začněte hrát scénku, kde musíte pozice používat logicky, nikoliv nahodile. Mělo by být patrné, kdo jste a co se děje. Jakmile některý z hráčů změní pozici, musí jiný hráč tuto pozici zase zaujmout místo něj. Logicky to ale musí zapadnout do příběhu a dávat smysl, proto je to skutečně velmi kreativní a zábavná hra.

5) ČASOSTROJ

Scéna, kde hrají dva hráči, začíná nějakým dramatickým momentem (například přepadení). Hráč, který hru pozoruje a nehraje v ní, na písknutí nebo jiný signál posouvá příběh v čase, jak se mu zlíbí. Může to jít i hodně daleko dopředu i dozadu. Například: „tři minuty před“ nebo „minutu po“, ale i „o dva roky později“. Posun času je řízen vždy oním původním startovním momentem.

6) JAZYKY

Scéna se hraje ve dvou hráčích. Diváci-kámoši vám určí prostředí a začínáte v českém jazyce. Po gongu nebo písknutí a ohlášení „jazyky“ se mění řeč, ale i chování podle zadání. Například když zazní „němčina“, mluvit můžete stále česky, ale s německým přízvukem, s německými slovíčky, dikcí a gesty. A to do té doby, než se změní zadání na jiný jazyk.

7) ŽÁNROVÁ

Dva hráči rozehrají scénu na divácké téma (například „ztracený knoflík“) v žánru, který je jim zadán (například pohádka). Po písknutí nebo gongu se mění žánr (například na dokument) a hráči se mu musí ve scéně přizpůsobit. Žánry se takto střídají různou rychlostí a je třeba pohotově na ně reagovat.

8) ZNAKOVÁ ŘEČ

Hra, která obsahuje hosta a moderátora. Ti si povídají na zadané téma a překládají je překladači do znakové řeči. Každý hráč má svého překladatele.

9) ČTVEREC

Hra o čtyřech hráčích. Čtyři hráči stojí v rozích pomyslného čtverce. Dvojice, která je vpředu, rozehrává v prostředí (které zadá divák) první dialog či scénu; jakmile hráči vzadu zakřičí „doprava“ nebo „doleva“, čtverec se posouvá a hrají nově zase dva hráči, kteří jsou vpředu. Mohou být v jiném prostředí či situaci, ale postavy, které už jsme poznali, zůstávají svými postavami. Jejich příběh se ale díky otáčení čtverce zaplétá a míří do finálové pointy.

10) VĚTY Z KAPSY

Diváci napíšou na lístečky různá hesla a věty. Tyto věty si náhodně naberou dva hráči do kapsy a rozehrávají scénu třeba v situaci „první rande“. Během rozhovoru na rande ale vytahují lístečky a motivovaně a logicky věty do rozhovoru vnášejí. Tím se samozřejmě mění celá zápletka jejich scény.

Jak na to, zjistíš v zábavné soutěžní show K.O.MICI, jejíž nová série startuje v uterý 28. února ve 20:15 na Prima COOL.

Radek Londin

redaktor FTV Prima

Všechny články autora

Populární pořady na Prima Cool

RE-PLAY

Zábavný / Esport / Publicistický