Autosalon, týden 39: Východoněmecké Porsche, škodovky, o kterých nevíte, Octavie první generace
Zajímají vás novinky ze světa automobilismu? Sledujte Autosalon ve středu 24. září ve 20.15 na Prima COOL.
Baví vás svět rychlých motorů, ekonomických motorů, ale hlavně – krásného designu? Pak jste tu správně. Autosalon tohle všechno nabízí. Už ve středu. A zde je malá ochutnávka toho nejlepšího, co byste měli během následujících měsíců o mobilitě vědět. Jaké novinky si pro vás štáb připravil, a které by vám tedy neměly uniknout?
Věděli jste, že stačilo málo a mohli jsme jezdit v úplně jiných autech? Mohly to být Renaulty, ale taky Fiaty. A místo starších škodovek, jak je známe, jsme mohli řídit třídveřová kupé s koženými sedadly a digitální palubní deskou. Ve speciálním dílu věnovaném 130 letům Škoda Auto usedneme do modelů značky Škoda, ve kterých jste nejen neseděli, ale o kterých pravděpodobně ani nevíte!
Škoda Favorit jako kupé nebo sedan? I takové verze vznikly. Původní prototyp Favoritu si nic nezadal s tehdejšími zahraničními vozy. I dnes, když usedáme do kožených sedaček a máme před sebou nadčasovou přístrojovku předprodukční verze, se hned vracíme do roku 1987. A to jste ještě neseděli v plně elektrickém Favoritu!
Snem mnohých byl Favorit a vystáli si na něj na konci osmdesátých let frontu. Ve stejné době ovšem vzniklo také vozidlo, o kterém snil expert Pepa. Jde o kupé a říkalo se mu „východoněmecké Porsche“. Jak ale jezdí 60 koní Škody Rapid 135 z pohledu dnešního řidiče? Nebude to spíš zklamání? Uvidíme.
Kushaq, Slavia, Kylaq – tři škodovky, o kterých pravděpodobně nevíte. Přitom cena začíná někde kolem 200 tisíc korun. Což je dvakrát méně než u nejlevnějšího tuzemského modelu. Všechny tři vozy se totiž vyrábí v Indii. Pepa se proto před jízdou, jak to ukládá sám výrobce, musí ubezpečit, že pod kapotou nemá kobru!
Škoda Octavia první generace se dnes dá koupit kolem několika desítek tisíc korun. Ty nejhezčí kousky se šplhají k několika set tisícům. Ale Octavia za víc než milion? Žádný překlep. Do rukou dostaneme vládní variantu Škoda Octavia Long. Na přelomu milénia v ní jezdila česká vláda. Jedna věc nás na ní však hodně zamrzí…
130 let automobilky Škoda znamená rovněž závodní vozy. Jako jediní, mimo továrních jezdců, dostaneme šanci řídit závodní Škodu Fabia RS Rally2. Ale ještě jeden unikátnější kousek, kterého se vyrobil pouze jeden kus. Škodovka s bočními posuvnými dveřmi a ledničkou, ale 1203 to opravdu není. Odpověď se dozvíte ve speciálním dílu!
Takový bude další premiérový pořad Autosalon. Ultimativní testy, bez salónních rukaviček, prostě na krev a na dřeň a holou karoserii! Nezapomeňte sledovat také web www.autosalon.tv, kde se objeví bonusy k materiálům z pořadu. Tedy to, co se do pořadu nevešlo, ale stojí za vidění. Bavte se s námi a nezapomeňte – i tentokrát to bude jízda!