Taky nesnášíte automatické léčení? 7 věcí, kvůli kterým jsou střílečky pro smích!
Hry bychom si bez nich nedokázali představit, i tak ale jejich použití nedává příliš smysl...
Není sporu o tom, že žánr first-person stříleček – alias FPS – se těší popularitě od dob prvního Wolfensteina. Je ale až s podivem, kolik prvků se v tomto žánru po desetiletích vůbec nemění a jak moc už takové věci nedávají sebemenší smysl. Vybrali jsme pro vás ty nejdivnější prvky, které se jako přes kopírák objevují úplně všude a pokaždé nad nimi zakroutíte hlavou. Netvrdíme tím, že by bez nich byly hry lepší či zábavnější, ale smysl přesto nedávají.
1) VÝBUŠNÉ SUDY
Bez ohledu na zasazení, téměř v každé akci se objevují magické rudé barely a jejich nejrůznější varianty. Jaký dává smysl rozmístit po úrovni něco, co by mohlo obráncům/nepřátelům uškodit? Ale ne, nebojte, vývojáři nás nezklamou nikdy, nepřijdou s ničím originálním, zkrátka sud, do kterého když střelíte, vezme s sebou i pár nebožáků, kteří se za ním krčí.
2) AUTO-HEAL
Vůbec nerozporujeme, že by bylo vhodné vyhodit z her jako Call of Duty nebo Battlefield funkci automatického léčení. Jsou zkrátka střílečky a střílečky, přičemž některé kladou před hráče větší výzvu v podobě nutnosti používat lékárny. I tak je ale legendární „auto-heal“ bizarním způsobem, jak přežít, bez ohledu na množství olova, zavrtaného do vašeho těla.
3) ZABÍJENÍ VŠEHO, CO SE HNE
S narůstajícím počtem her, které dávají hráčům větší volnost, je úsměvné sledovat staromilský přístup, spoléhající na to, že budete jednotlivé úrovně kompletně čistit od nepřátel. Pokud tak totiž neučiníte, nemůžete jít dál…
4) NEKONEČNÉ VLNY NEPŘÁTEL
S předchozím bodem se pak přímo pojí i další nešvar – nekonečné zástupy nepřátel, rodící se zdánlivě odnikud. Dokud totiž nepřetnete neviditelnou hranici skriptu a nespustíte jinou situaci, budou na vás v počtu větším než velkém neustále nabíhat až do té doby, než vám dojde munice… a trpělivost.
5) ZABÍJENÍ NOŽEM
Protože střílečky obvykle nepočítají s tím, že přijdete s nepřáteli do toho nejtěsnějšího kontaktu, jsou tichá zabití nožem považována za něco víc. Na jednu stranu opět chápeme, na stranu druhou tím ale jste často schopní odkráglovat nepřítele, kterého byste jinak pižlali dvěma zásobníky a náručí granátů…
6) ARMÁDY KLONŮ
Doba pokročila, vývojáři mají více možností, peněz i výkonu, tak proč neustále zabíjíme pořád ty stejné nepřátele? Jednoho picnete mezi oči, otočíte se a tam stojí jeho jednovaječné dvojče. Nedává to smysl a v recenzích se na toto konto rozhodně nešetří kritikou.
7) NEPOUŽITELNÉ ZBRANĚ NEPŘÁTEL
Znáte ty situace, kdy vám dochází náboje a kolem vás se to jen hemží padlými nepřáteli? Logické by bylo jít a sebrat jejich zbraň, ve všech hrách ale tahle věc nefunguje. Stejně tak, jako když objevíte zbrojnici a všechny modely slibně vyhlížejících samopalů jsou neaktivní. Ach jo!