16. února 2016 12:27
Adam Vala

Call of Duty umírá! 5 důvodů, proč tahle hra potřebuje vyléčit…

Pomůže slavné sérii návrat do druhé světové války?

Není to sice úplně veselé téma, ale slavné herní série to mají s každým dílem těžší a těžší. Ne snad, že by mezi jednotlivými díly byl propastný rozdíl v celkové kvalitě, jde spíše o celkovou únavu a pocit naprostého přejedení. Řeč je v tuto chvíli o Call of Duty, kterému neupíráme obrovský komerční úspěch – v rámci celé série se prodalo už bezmála 200 milionů kusů – ale peníze nejsou všechno, že ano? Vybrali jsme proto pět důvodů, které zabraňují tomu, abychom se z hraní těšili tak mohutně jako s prvními díly, a budeme rádi, pokud přidáte své vlastní postřehy!

1) ÚNAVA MATERIÁLU

Pokud se podíváte na to, jak vypadají jednotlivé díly, pak na jedné straně naleznete divokou jízdu v podání Michaela Baye (která se navíc povážlivě zkracuje) a na straně druhé pořád ten stejný multiplayer. Dílčí úpravy jsou vývojáři schopní zaručit, zejména multiplayer je ale pro drtivou většinu hráčů pořád tím stejným, rok co rok. Ano, jednoduchost a záruka, že dostanete to, co máte rádi, je klíč úspěchu, zároveň to ale poukazuje na to, jak mělký celý zážitek je, a nedivíme se, že už toho hráči mají dost!

2) JSOU TU LEPŠÍ HRY (ZADARMO)

Call of Duty vás přijde na tisíc korun, na konzolích ještě více a přitom vedle krátké kampaně nabízí „jen“ multiplayer. Pokud ale hledáte jednoduchou zábavu, o které jsem mluvil výše, pak tu jsou hry jako Team Fortress 2, Quake Live nebo chystaný Unreal Tournament, které nic zbytečně nekomplikují, a jsou navíc zdarma. A zapomeňte na to, že free to play hra rovná se automaticky zlo! To už roky neplatí…

3) ROČNÍ VYDÁVÁNÍ

Ano, na výrobě Call of Duty pracují souběžně tři studia, která se střídají ve vydávání her – technicky vzato by tedy měla každá hra vznikat necelé tři roky, na výsledku to však není znát. Jednotlivé díly si jsou navzájem velmi podobné a jen podtrhují, že s roční periodicitou vydávání nemůžeme očekávat kvalitní AAA hry.

4) TŘI SMĚRY

S předchozím důvodem se pojí i ten následující – ačkoliv se mohlo na začátku zdát zapojení tří týmů jako skvělý nápad, ve výsledku nejsou lidé z Treyarchu, Infinity Ward a Sledghammer Games schopni protlačit vlastní nápady. Exoskeletoni jsou fajn, lidé si je oblíbili, pro ostatní studia v řadě je pak ale nutností tuhle vychytávku do „svého“ dílu protlačit, protože má komerční potenciál. Škoda, od Sledghammeru se čekala druhá světová…

5) COD UŽ NENÍ TAK DOBROU HROU

Tímhle pravděpodobně rozpumpujeme krev v žilách mnoha lidí, ale není to snaha o prázdný hejt. Upřímně, pamatujete si na výjimečný díl v sérii? Call of Duty 2? Modern Warfare 1 a 2? A tím to pravděpodobně hasne, vážení. Jasně, všechny hry nemusí mít tu nejlepší hudbu na světě, efekty a příběh, ale zážitek Call of Duty se už začíná povážlivě slévat dohromady. Kampaň je krátká, předvídatelná a na mnoha místech i co do designu rozbitá. Multiplayer má vážnou konkurenci a grafické zpracování, které vsadilo všechny karty na hnědou barvu, už v roce 2016 nadchne jen málokoho…

Adam Vala

Populární pořady na Prima Cool

RE-PLAY

Esport / Publicistický / Zábavný