Bývalá první dáma a její hříšný muž Oldřich Kaiser
Malá porce erotiky v podání Dagmar Veškrnové Havlové a Oldřicha Kaisera. Díky několika záběrům na nahé tělo v té době třiatřicetileté herečky, která se o pár let později stala první dámou, se o tomto filmu hovoří a píše poměrně často. Ve čtvrtek ve 20.15 na Prima MAX
Jeden z prvních scénářů Haliny Pawlovské
Námět a scénář příběhu o mladé dvojici, která se pokouší sladit náročnou vědeckou práci s rodinným životem a navíc i nesourodé žebříčky hodnot, pochází z pera Haliny Pawlovské. Byl to jeden z jejích prvních scenáristických počinů a původně měl název Hroši nepláčou.
Zdá se, že v roce vzniku filmu, tedy 1986, se jí dařilo. Podle jejího scénáře byla totiž natočena i televizní komedie Sardinky aneb Život jedné rodinky, v níž si Dagmar Veškrnová také zahrála. V roce 1986 šla doslova z role do role a je zajímavé, že s Oldřichem Kaiserem se potkala ještě při natáčení filmu Chobotnice z II. patra, Buldoci a třešně a ve Velké filmové loupeži.
Hudbu složil tehdy téměř zakázaný Michael Kocáb
Ve filmu Můj hříšný muž vytvořila Dagmar Veškrnová s Oldřichem Kaiserem manželskou dvojici Marty a Zdeňka Hradeckých. Do další role obsadil režisér ve své době populární zpěvačku Petru Janů jako zpěvačku Irenu, která rezignovala na lásku, manželství i dítě, jen aby neohrozila svou kariéru v pop music. Pro Petru Janů je to až do dnešních dnů v podstatě jediná filmová příležitost, nebudeme-li počítat Koncert, kde ovšem hraje samu sebe. „Tam na miskách vah je můj růst i strach, jak žít,“ zpívá Petra Janů jako bývalá studentka mikrobiologie v úvodu filmu na plese přírodovědecké fakulty.
Hudba zaujme – je jiná, syrovější, jejím autorem je Michael Kocáb. U normalizačního režiséra Matějky překvapí, že si vybral ke spolupráci muzikanta, jenž měl zrovna zakázanou koncertní činnost se svou skupinou Pražský výběr. Hudební doprovod tu zajistily skupiny Golem a Žentour. Osmdesátá léta jsou ve filmu výrazně patrná i díky kostýmům s velkými vycpávkami a účesům, které dnes působí trochu směšně.
Anička se stala mezinárodní dětskou hvězdou
Poněkud netypicky placenou chůvu malé Aničky sehrála Jiřina Jirásková, jejího dědečka a babičku Radovan Lukavský a Květa Fialová. Poctivého vědce i čestného muže, který by klidně nahradil proutníka Zdeňka (jeho milenku hrála naopak zcela typicky Jana Švandová) po boku Marty, si zahrál Jan Hartl. Malou dcerku rodičů Hradeckých ve filmu ztvárnila Lenka Kubálková. Byly jí tehdy čtyři roky a filmaři ji našli během tréninku sportovní gymnastiky. Prošla konkursem, kde ji nechali telefonovat a objevili její výřečnost, kterou právě potřebovali. Od té doby si zahrála v mnoha filmech a pohádkách a stala se dokonce i mezinárodní dětskou hvězdou, když byla v letech 1991–1995 vybrána do série pěti italských koprodukčních fantasy filmů Princezna Fantaghiro.
Dodnes je v Itálii tou nejpopulárnější pohádkou, odvysílána ale byla ve více než deseti světových jazycích a získala si fanoušky po celém světě. Lenka Kubálková dostávala další role i v českých filmech, naposledy v seriálu Špačkovi v síti času. Sama se také začala věnovat práci s dětskými herci v castingové agentuře. V roce 2013 se na Mikulášském charitativním bazaru potkala po téměř 30 letech se svou maminkou z filmu Můj hříšný muž, Dagmar Veškrnovou Havlovou a spolu si tak připomněly památné věty, které ve filmu Anička pronesla o Jiřím Kodetovi: „Proč je tady ten scvrklej pán? Co chce? – Fuj, strejdo ty smrdíš, běž se vykakat!”
(kov)