11. dubna 2024 12:50

World of Warcraft se konečně vrací na největší herní trh světa. 700 milionů hráčů může vyrazit do Azerothu

Číňané se opět mohou vydat do slavného fantasy světa. Od loňského ledna nesměli hrát World of Warcraft kvůli sporům mezi americkou vývojářskou společností Activision Blizzard a čínským vydavatelem NetEase. Oblíbený online titul s RPG prvky na tamním trhu fungoval dlouhých patnáct let. Už letos si ale miliony fanoušků opět kliknou na ikonku s „wowkem“ a pustí se do zběsilých výprav.

Čínský videoherní gigant NetEase přinese zpátky ikonický World of Warcraft a další populární hry z dílny Blizzardu do země, uvedly obě společnosti ve svém prohlášení.

Mohlo by vás zajímat: Čína vycouvala z regulace videoher, aby nepoškodila ekonomiku. Hráči přesto neuniknou

Spolupráce kalifornské firmy a technologického giganta z města Chang-čou skončila minulý rok v lednu po dlouhých patnácti letech. Miliony čínských hráčů a fanoušků World of Warcraft tak smutně sledovaly, jak jsou servery s jejich oblíbenou hrou nedostupné.

Nyní však mohou jásat a vyhlížet návrat. „Po roce vyjednávání jsou společnosti Blizzard a NetEase potěšeny, že se vydaly na společnou cestu a opět mohou sloužit hráčům v pevninské Číně,“ stojí v příspěvku na oficiálním účtu NetEase Games na čínské sociální síti Weibo.

„Naše legendární světy jsou pro všechny, a to včetně naší vášnivé čínské komunity. S potěšením oznamujeme novou dohodu se společností NetEase, která přináší hry Blizzardu zpět do pevninské Číny. Děkujeme vám za trpělivost a podporu,“ napsala americká firma v příspěvku na sociální síti X.

Díky dohodě se tak na čínský trh vrací World of Warcraft a také karetní hra Hearthstone. To samé platí i pro další tituly od Blizzardu, které se týkají herních značek Overwatch, Diablo nebo StarCraft.

„Těší nás, že se můžeme pustit do další kapitoly postavené na důvěře a vzájemném respektu, abychom mohli sloužit našim uživatelům v této jedinečné komunitě, kterou jsme společně vybudovali,“ sdělil v tiskové zprávě výkonný ředitel společnosti NetEase William Ding.

Čína je s téměř 700 miliony hráčů největším videoherním trhem na světě. V porovnání se zbytkem světa je však velmi specifický a podléhá silné regulaci. Země bojuje s obrovskou závislostí na videohrách, proto lidem upravuje, jak často a jak dlouho mohou hrát.

Ani tvůrci videoher to na tamním trhu nemají jednoduché. Aby se hra dostala na nejlidnatější trh světa, musí nejprve získat licenci. K té se vývojáři mohou dostat právě spoluprací s čínským partnerem. Z tuzemských her je v zemi dostupná například vzdělávací hra Ylands, kterou na čínský trh uvedlo české herní studio Bohemia Interactive ve spolupráci s Tencentem.

Blizzard a NetEase v listopadu 2022 oznámily, že se nedohodly na klíčových podmínkách spolupráce a neprodlouží licenční smlouvu. O pár měsíců později se obě firmy výrazně rozkmotřily. Spor vygradoval vypnutím herních serverů a také stržením sochy slavné sekyry Gorehowl z World of Warcraft.

V jednu chvíli se dokonce zdálo, že spor se bude řešit před soudem. K tomu však nakonec nedošlo a obě strany nyní dospěly ke smíru. Vedle toho se na obzoru rýsuje další spolupráce.

„Blizzardí světy jsou součástí života hráčů v regionu po mnoho let. Vrácení legendárních her Blizzardu do Číny a zároveň zkoumání možností, jak přinést další nové tituly na Xbox, jsou důkazem našeho odhodlání přinést hráčům po celém světě více titulů,“ řekl šéf herní divize Microsoftu Phil Spencer a odhalil tak, že technologický gigant z amerického Redmondu hledá způsob, jak na svou konzoli Xbox dostat hry z dílny NetEase.

Byl to právě Microsoft, který loni dokončil největší herní akvizici v dějinách a nákupem Activisionu Blizzard získal známé značky jako Call of Duty, Diablo nebo World of Warcraft.

Zdroj: Blizzard, NetEase

VIDEO: Obří úspěch českých animátorů. Tvoří videa pro populární sérii World of Warcraft

Jan Hrušovský

redaktor FTV Prima, CNN Prima NEWS

Všechny články autora

Populární pořady na Prima Cool

RE-PLAY

Esport / Publicistický / Zábavný