Největší herní legenda z PlayStation se vrací! Zahráli jsme si ji v předstihu, jak dopadla?
Novinářská prezentace jedné z nejočekávanějších her letošního roku nezůstala bez naší přítomnosti!
Od vydání očekávaného remasteru původní trilogie her s Crashem Bandicootem nás dělí měsíc a my jsme přijali pozvání na uzavřenou prezentaci, kteoru pro novináře uspořádali vývojáři ze studia Vicarious Visions. Do Londýna přivezli tři levely ze třetí hry a my jsme mohli začít zjišťovat, jaká hra skutečně bude.
Pokud jste nehráli původního Crashe Bandicoota, měli byste vědět, že za jeho stvořením stojí idé z Naughty Dog - tedy tvůrci dnes slavných her jako The Last of Us nebo Uncharted. Další osud značky v podobě spin-offů však měli vývojáři z Vicarious Visions a těm připadla čest, přivést oblíbenou postavičku do nové generace. Práci navíc měli ulehčenou tím, že od lidí z Naughty Dog obdrželi geometrická data všech úrovní, které se v trilogii objevily, a na jejích základech se začalo znovu budovat to, co před dvaceti lety okouzlilo hráče po celém světě.
SPECIÁLNÍ REMASTER
Crash Bandicoot N. Sane Trilogy, jak se kompilace jmenuje, však není jen klasickým remasterem ve smyslu lepších textur a přetočení hudebního doprovodu. Hra vzniká od nuly a slouží k tomu engine hry Skylanders, který vývojáři znají, ale druhým dechem dodávají, že jsou v týmu šikovní lidé, schopní zvyknout si na nový vizuální styl a zůstat tak věrní předloze. V tomhle ohledu mohu jejich schopnosti podtrhnout a přiznat, že hra je opravdu velmi přesná a navíc stále plná všech vtípků a skrytých záležitostí, která se dala využít například ke speedrunům. V tomto ohledu nechtějí lidé z Vicarious Visions nic měnit a sami byli často překvapeni, co hra dokáže a co všechno skrývá.
„Jsme neskutečně vděční za to, kolik materiálu ke všem třem hrám lze najít na internetu. Fanoušci jsou naší neocenitelnou studnicí informací a my sami jsme mnohokrát narazili na věc, o jejíž existenci jsme do té doby vůbec nevěděli,“ říká producentka. Vývoji tedy předcházela poměrně dlouhá doba vlastního hraní a zjišťování, co všechno Crash umí, aby se následně mohlo začít s celou touhle restauratérskou prací a na konci se nemusel nikdo z vývojářů za odvedenou práci stydět. V mnohém tomu nahrává i fakt, že vývojáři už dopředu velmi přesně věděli, jak by měl vypadat výsledek a o to jednodušeji pak mohli do hry zakomponovat i hrstku novinek či vylepšení. Není jich mnoho a podle Massie je bude moci vypnout, pořád ale souhlasím s tím, že by měl být zachován určitý moderní standard, týkající se například checkpointů.
PŘESNOST NADE VŠE
Co se týče zmiňovaných ukázek, vývojáři nejdříve představili poměrně tradiční úroveň, ve které jde zejména o načasování skoků a plynulý běh celým levelem, aby nás posléze vzali do futuristického města, plného robotů a výbojů elektřiny. Hra je navíc příjemně obtížná a stojí přesně na pomezí drobné frustrace a neutuchající touhy hru pokořit. Všechny tři úrovně jsou navíc jiné, když v oné třetí jezdíte na motorce. Jízda funguje jako skvělá výzva se snahou dojet první a ještě k tomu v rekordním čase, ovládání je intiutivní a je vlastně s podivem, jak nadčasová hra vlastně je.
Stran technického zpracování, hra poběží na PS4 Pro v rozlišení 4K při 30 snímcích za vteřinu, což by se sice mohlo na frenetickou hopsačku zdát málo, nicméně můj osobní dojem nebyl absencí režimu 60 fps jakkoliv negativně ovlivněn. Lidsky řečeno, Crash se hraje jako před lety, vypadá roztomile a během delšího hraní narazíte na vyslovené drobnosti, které vás rozhodně potěší. Ať už se jedná o autentickou hudbu, pouštějící se v konkrétních místech jednotlivých úrovní, nebo třeba nově přidané animace smrti hlavního hrdiny – vše tvoří hravý a graficky zajímavý celek, který by měl podle všeho zafungovat i v roce 2017.