Nejnovější hry konečně rozjedete i na pomalém notebooku! Za co vděčíme téhle revoluční možnosti?
Budoucnost je v cloudu
I přes to, že celá řada hráčů nedá dopustit na standardní způsob hraní - to znamená u stolu, počítačového monitoru a mimo přítomnost jiných lidí - pořád se najdou tací, kteří raději usedají na gauč před televizi. A nutně to nemusí být vyznavači konzolí! Ať už patříte k jakékoliv skupině, pravděpodobně se blíží úplně nová generace hraní a způsob, jakým budou hráči k videohrám přistupovat.
Už několikrát v minulosti se objevovaly pokusy o to, prosadit hraní, které využívá internet k přenosu obrazu hry, resp. signálu ovládání od hráče. Je k tomu potřeba rychlé internetové připojení a hlavně co nejmenší vzdálenost od serverů. V případě již nefunkčního OnLive šlo o katastrofu zejména kvůli serverům, nejlépe se dosud daří službě PlayStation Now, která umožňuje (zatím pouze v USA) streamovat hry hráčům z konzole PlayStation 4 ovšem teprve nyní cítíme velký potenciál. NVIDIA se svou službou GeForce Now (náhoda?) chce rozjet streamování PC her a vstupuje do beta testování.
V tuto chvíli nejsou známy žádné informace o cenách, za které si budou hráči "pronajímat" streamované hry, už nyní se ale zástupci NVIDIA chlubí výčtem podporovaných her a zveřejnili i požadavky na rychlost internetu. Minimem bude rychlost 10 megabitů za vteřinu, pro hraní her v 720p a 60 FPS to bude 20 megabitů a pro FullHD hraní v 60 fps 50 megabitů. NVIDIA se navíc zavazuje k tomu, že latence (prodlení) od klienta na server bude v případě všech šesti datacenter pod 60 milisekund. A právě na tomto čísle bude stát i padat úspěch celé služby.
Hrát kompetitivní a obecně dynamické hry tímto způsobem, dosud nebude tak poholdné jako hraní na svém vlastním počítači - důležitá je totiž odezva ovládání, kde oněch 60 milisekund pocítíte ve formě nepříjemného zpoždění. Proti hráčům, kteří v budou proti vám hrát lokálně, tak nebudete mít takřka žádnou šanci, jak už ale padlo výše, cítíme, že tentokrát by mohla NVIDIA dotáhnout streamovací snahu do úspěšného konce. Pokud se objeví dostatek datacenter v konkrétních regionech a spolu s tím se ještě o trochu zlepší internetová infrastruktura, může jít o začátek věcí budoucích.