Konečně víme, proč nikdy nebyl rozšířen příběh GTA V! Usvědčuje tenhle důvod autory z chamtivosti?
To to trvalo...
Se hrou GTA V měli vývojáři ze studia Rockstar spoustu plánů. Vydání na předchozí generaci konzolí následovalo vydání na PC, pak přišly nové konzole a pak? Pak si lidé z Rockstaru vzali do parády multiplayerovou složku hry. Nikdy ovšem nesplnili sliby, které se týkaly příběhové části a po letech konečně prozradili, proč tomu tak bylo!
Jednoduše se dá říct, že se vývojáři věnovali přesně tomu, v čem viděli největší potenciál, a to je – jak už bylo řečeno – multiplayer. GTA Online je v podstatě hrou ve hře a i přes technické problémy je i několik let po svém uvedení velmi oblíbená. Pravidelně do ní přibývá obsah, čas od času vyjde větší DLC a zdá se, že je vše v naprostém pořádku. Nedostatek lidských zdrojů a času obecně ale vedl k tomu, že nezbyl prostor na nic jiného.
V rozhovoru pro Game Informer to potvrdil Imran Sarwar, který je ředitelem oddělení, zabývajícím se právě designem hry. Sarwar uvedl, že kombinace výše uvedených záležitostí spolu s vývojem Red Dead Redemption II, odsunula singleplayer GTA V na druhou (třetí, čtvrtou...) kolej. Druhým dechem ale dodal, že všechny plány ještě pohřbeny nebyly a vývojáři by se rádi k příběhovému obsahu v budoucnu vrátili.
Těžko ovšem říct, nakolik jde jen o slib, kterým nezarmoutíš, a nakolik jde jen o plané řeči. Nutno totiž počítat s tím, že GTA V je v podstatě čtyři roky stará hra a má se za to, že souběžně s Red Dead Redemption II už vzniká šestý díl. Ten by měl ke svému vydání ještě poměrně daleko – odhady počítají až s rokem 2019 –, i přesto se ale nezdá pravděpodobné, že bychom se v mezičase dočkali takové nálože, jako v případě GTA IV.