Tohle jsou 4 důvody, proč je Dunkerk nejlepší válečný film 21. století!
Jo, potřebujete vidět Toma Hardyho v akci…
Na česká kina začíná útočit válečné drama Dunkerk, v němž Christopher Nolan mapuje evakuaci britských vojsk z Francie na začátku 2. světové války. Režisér Temného rytíře, Počátku nebo Interstellaru vás tak zavede do roku 1940 a ukáže vám, jak se tehdy bojovalo na zemi, ve vodě i ve vzduchu. Myslíte si, že to není nic výjimečného? Chyba lávky. Tady máte hned 4 důvody, proč Dunkerk v novém tisíciletí nemá konkurenci!
Dunkerk Zdroj: Warner Bros.
1) Film má unikátní měřítko
Většina Dunkerku je natočená na speciální IMAX kamery, které umí obraz nejen v parádní kvalitě, ale i v poměru 1,43:1, což je oproti klasice 2,40:1 výrazný rozdíl. V překladu to znamená, že je Dunkerk (v pražském IMAXu) monumentálně vysoký, aby se v něm lodě i letadla vešla do stejného záběru. A to musí potěšit snad každého, kdo má rád patřičně epické akční scény.
Dunkerk Zdroj: Warner Bros.
2) Nikdy si nevydechnete
Většina válečných filmů poslušně střídá dialogy s bitvami, Dunkerk je ale jiný. Jeho 107 minut je vlastně jedna velkolepá scéna, v níž se míchají tři časové roviny a všechno ženou kupředu letadla, kterým vteřinu za vteřinou ubývá palivo. Vtažení do příběhu je tedy maximální a nikdy nedostanete čas si vydechnout. Ostatně stejně jako hrdinové, kteří tu akorát soustavně bojují o přežití.
Dunkerk Zdroj: Warner Bros.
3) Brilantní práce se zvukem
Jestli jste na Temném rytíři a Interstellaru obdivovali provázání obrazu se zvukem, u Dunkerku budete blahem bez sebe. Celý film totiž pohání kupředu rytmické dunění a adrenalinové tikání, jež doplňuje absolutní minimum dialogů. Nolan zkrátka nabízí vyhrocený audiovizuální zážitek, v němž na dlouhé povídání není čas. A vzhledem k tomu, že umí s ruchy pracovat lépe než kdokoliv jiný, si ho vaše uši užijí málem stejně jako vaše oči.
Dunkerk Zdroj: Warner Bros.
4) Naplno se ždíme Tom Hardy
Jestli si pořád říkáte, že Dunkerk za návštěvu kina možná nestojí, ještě tu je poslední důvod – Tom Hardy. Film se moc nepáře s vývojem postav, jelikož je prostě o armádě (a britském národu) jako celku, Hardymu ale minimum prostoru nevadí. I s maskou na obličeji totiž dokáže odehrát velkolepé letecké drama, jež vám především ve finální čtvrthodince napne nervy na maximum!