18. května 2023 13:00

Jak dopadl velký herecký návrat Johnnyho Deppa? Vyšly první recenze jeho nového filmu

Český trailer filmu Jeanne Du Barry - Králova milenka

Historický film s Johnny Deppem si odbyl premiéru na filmovém festivalu v Cannes, kde ho mohli vidět první kritici. Jak se jim líbil?

„Pořád nechápu, proč se v souvislosti se mnou používá slovo comeback, protože já jsem nikam neodešel,“ řekl Johnny Depp na tiskové konferenci, které se konala v Cannes u příležitosti premiéry jeho nového historického filmu Jeanne du Barry - Králova milenka. Hraje v něm francouzského krále Ludvíka XV., který se na stará kolena zaplete do komplikovaného vztahu s Madame du Barry. První recenze už naznačují, jak se film povedl.

Velkolepá francouzská produkce pod vedením oceňované herečky, režisérky i scenáristky Maïwenn (Můj král, Polisse), která se chopila taky hlavní ženské role, podle všeho žádné vavříny sbírat nebude. Podle kritiků se totiž jedná o průměrné kostýmní drama, které je vlastně dost usedlé. A to vzhledem k očekáváním, které vzbuzovalo spojení dvou dobrodružných filmových osobností, i vzhledem k rozporuplné až skandální povaze samotné historické látky.

Rotten Tomatoes uvádí jen lehce nadprůměrných 60% pozitivních recenzí, ještě o něco hůře vyznívá film na Metacriticu s průměrným ratingem 51/100. „Na filmu je paradoxní, že přestože zkoumá velice odvážný život a že si troufl obsadit kontroverzního Deppa, jde o snímek, který hraje až příliš na jistotu,“ píše recenze Hollywood Reporteru. Přestože je podle ní z filmu znát, že se inspiroval třeba ironickým stylem filmu Barry Lyndon od Stanleyho Kubricka, svým vyznění se často podobá spíš pohádkové Popelce.

Johnny Depp podle kritiků předvádí solidní výkon, ale jeho role nenabízí záplavu zajímavých dialogů nebo jiskřivého dramatu. Nemalou část filmu mlčí a tváří se odtažitě, ale když mluví, okouzluje perfektní francouzštinou, což u Deppa není překvapením, když ve Francii strávil nemalou část soukromého života.

Špičkové řemeslo, velkolepá výprava i elegantní orchestrální soundtrack dokážou okouzlovat a vytváří atmosféru, která se v mnohém liší od odlehčeněji pojatého zpracování příběhu z Versailles stejné doby, jak ho ukázal snímek Marie Antoinetta (2006) od Sofie Coppoly. Ten se více soustředil na vtipnost a bizarnost dvorních intrik, zatímco novinka jde více po emocionálním jádru své hlavní postavy. „Film je občas až příliš škrobený a vkusný, ale na druhou stranu je taky dospělý a nevytváří ze svých postav jen zábavné karikatury,“ chválí britské The Times.

Film si v Cannes odbyl francouzskou kinopremiéru. Do kin půjde i v Česku v distribuci společnosti Film Europe, a to někdy na podzim 2023.