Reklama
  • Top Gear VI (9)
    Top Gear VI (9)
  • Top Gear VI (10)
    Top Gear VI (10)
  • Top Gear VI (11)
    Top Gear VI (11)
Tipy

8. epizoda

12.01.2019 – Od diváků chodí stížnosti, že TopGear ukazuje pouze pro normálního člověka cenově nedostupná auta. Proto si hned na začátek představímě nejlevnější vůz světoznámé značky. Je jím pohádka s názvem Ferrari F430. Všude se chová... více
12.01.2019 – Od diváků chodí stížnosti, že TopGear ukazuje pouze pro normálního člověka cenově nedostupná auta. Proto si hned na začátek představímě nejlevnější vůz světoznámé značky. Je jím pohádka s názvem Ferrari F430. Všude se chová naprosto bezchybně, je zkrátka ohromující. Motor 4.3l V8 poskytuje výkon 490 koní, s kterými zrychlíte z nuly na 100km/h za 4s. Při maximální rychlosti 320km/h se dostanete přes 8500otáček, což se narámně dobře poslouchá. Chování auta je možné nastavit pomocí otočného přepínače na volantu, kromě klasických módů jako je např. sport se tu objevuje ještě CST, což je kompletně vypnutá jakákoliv podpora elektroniky. Vše je vynikající, od ovládání, brzdy, řízení až po komfort při jízdě Záporů, mezi které patří třeba nízký předek, se dá najít jen velmi málo. Největší hrůza u tohoto modelu je formulář doplňující výbavy, který dostanete při objednávání vozu. Základní cena sice činí 118tisíc liber, ale každý sebemenší doplněk je extrémně předražený. Za 8tisíc liber si můžete nechat přeměnit vůz na cabriolet, což většinou přináší řadu nevýhod. TopGear ale srovnal oba typy na dráze a jsou skutečně rovnocenné ! Stig samozřejmě použil režim CST a zajel okruh za 1m22.9s. Cabriolety většinou vypadají nejlépe na prosluněných silnicích jižní Francie nebo Itálie. Z toho důvodu se moderátoři TopGearu vydali na vzdálený Island, aby zde v ošklivém počasí otestovali tři nové modely. Jeremy představí novou Audi TT. Starší verze byla velmi nebezpečná, tak této přidali přítlačné křídlo, kontrolu trakce a měkčí podvozek. Díky elegantnímu vzhůedu má v Británii obrovský úspěch. Řazení obstarávají pádla pod volantem a dvojitá spojka. Motor V6 s objeme 3.2l dodává výkon 247koní. Podle Jeremyho je ale auto velmi nudné, což nemůže říct Hammond o svém Nissanu 350Z Cabriolet s motorem 3.5l a výkonem 276koní. Nemá zdaleka tak propracované řazení a spojku, nabízí standartních šest rychlostí, motor vpředu se zadním náhonem a stejnou maximální rychlostí jako má Audi. Ve výbavě nechybí milion různých přihrádek, klimatizace a palubní počítač. Na silnici se drží bezvadně a jízda s ním je zábavná. Jeremy má ale plno námitek, a tak zatím James představuje Chrysler Crossfire Cabriolet. Je to plnokrevný americký roadster, vybudovaný na modelu Mercedesu SLK. Interiér je špatný, vypadá velmi lacině. Ovladatelnost je nijaká – při řízení James prostě nic necítí. Ze tří testovaných je nejlevnějším cabrioletem za cenu 27tisíc liber. Motor má stejný objem jako Audi, s menším výkonem 215koní. Zároveň i hezky vypadá.. TopGear dnes navštívil skladatel muzikálů a milovník kriketu sir Tim Rice. Ve své sbírce má přes 12 tisíc desek a nebojí se s Jeremym otevřeně mluvit ani o smrti. V současné době jezdí v Jaguáru, jehož typ si nepamatuje. Na dráze občas vyjel na trávník, ale čas měl 1min 52.7s, čímž se zařadil těsně do druhé poloviny žebříčku. Vracíme se na Island, kde jsou pro cabriolety připraveny zatěžkávací zkoušky. Sprint po písčité a mokré pláži vyhraje s přehledem Audi, protože na rozdíl od ostatních má pohon na všechna čtyři kola. Richard zamáčkl tlačítko ovládání trakce, ale i přes tento drobný problém zvládl předjet Jamesova Chryslera. Pak si auta na chvíli prohodili, aby mohli kritizovat a porovnávat. Po druhé výměně otestovali auta na provizorně vytvořené rallye dráze. V crossfiru to byla velká nuda. Naopak Jeremy v tolik odsuzovaném Nissanu se náramně bavil, auto se i hodně vzpíralo. Jamesovi se díky dobrému náhonu jelo v Audi také velmi pohodlně. Když později měl padnout verdikt, který cabriolet je nejlepší, každému se líbil jiný. Je jasné, že Audi už nebude jedničkou, ale které to tedy bude? Každé má nějaké chyby ale i výhody. Nakonec by mohl být nejlepší Mercedes SLK, který testovali již dříve, ale kvůli ceně 36 tisíc ho také museli zavrhnout. Neshodli se ani u praktické tabule, kde z několika nabízených aut vybrali každý jiné. Proto nevyhlásili vítěze, ale doporučili každému zájemci o sportovní dvousedadlový cabriolet, aby koupil takový, kte méně