Reklama
Top Gear XXIV (3)

3. epizoda

15.05.2019 – Po úvodní znělce a přivítání ve studiu je tu test nového Astonu Martin DB11, který dostal dvě turba a stal se podle Matta nejlepším Astonem posledních několika desítek let. Má 600 koní, dokonale rozloženou váhu a tedy... více
15.05.2019 – Po úvodní znělce a přivítání ve studiu je tu test nového Astonu Martin DB11, který dostal dvě turba a stal se podle Matta nejlepším Astonem posledních několika desítek let. Má 600 koní, dokonale rozloženou váhu a tedy perfektní ovladatelnost. Spousta elektroniky pochází od Mercedesu, vše funguje dokonale. Matt chválí samozřejmě i design- venku i uvnitř, jediným problémem může být cena, která je např. dvojnásobná oproti Nissanu GT-R. Ten má přitom pohon všech kol a Astona by při srovnání porazil, přestože je jeho maximální rychlost 320km/hod. V závěru testu si Matt s Astonem zazávodí proti Chrisovi s Mercedesem S63 AMG Coupe, prohání se horskými serpentinami, opuštěnými silnicemi, i přímořskými městečky. Nakonec si jich všimne policie, která posílá veškerý arzenál a v akční honičce je nakonec obklíčí a dopadne. Nakonec Aston prověří Stig na okruhu, čas stačí na BMW M3. Prohnal také Mercedes, který končí naopak za BMW M3. Do studia následně přichází host Tamsin Greig(ová), prozrazuje, že jejím prvním autem byl Fiat Uno. Dále probírají i seriál, ve kterém hraje, a který bude bohužel končit, následují záběry z Tamsina tréninku na okruhu Top Gear za pokynů Chrise Harrise. Než uvidíme její ostré kolo, je tu VW Golf GTI Club Sport S, kterého otestuje Rory Reid. Vůz má 306 koní, pohon předních kol, přesto perfektní jízdní vlastnosti. Je patrné, že ostrý hatchback VW piluje již 40 let. Verze Club Sport S ale není hatchback- přišel zadní sedačky a byl kvůli váze hodně očesán. VW přitom ušetřilo jen 30kg, cena je přitom vyšší než u Fordu Focus RS, který je silnější, navíc čtyřkolka. Golf je ale jako doma na Nürburgringu, kde byl vyvíjen a kde zajel jako předokolka nejrychlejší kolo! Rory na okruhu usedá na místo spolujezdce, řídit bude Sabine Schmitzová. Golfa nešetří a plně využívá jeho schopnosti, předjíždí vozy jako BMW M3, Porsche Cayman GT4, sportovní Renault Megane, Porsche Carrera 4 GTS, dokonce i Chevrolet Corvette C06, Nissan GT-R, Porsche 911 Turbo, Lamborghini 570 Superlegera a Porsche 911 GT3 RS! Golfík s ženou za volantem tak předjel supersporty za miliony, Sabine i Rory se neuvěřitelně bavili. Podle Sabine jede Golf jako motokára s předním pohonem, jeho vlastnosti jsou vynikající. Po závodě je tu ostré kolo hosta Tamsin, s Toyotou GT86 jela na mokré trati. Vešla se do dvou minut, na tabuli není poslední a jako jediná měla nevýhodu mokré trati. Matt následně připomíná krásy Itálie v neméně krásném Fiatu 124 Spider- dílu karosárny Pininfarina z roku 1966. Úspěšný vůz vyráběla značka 20 let, nyní je tu pokus o znovuzrození- Fiat 124 Spider Abarth. Je jednoduchý, má pohon na zadní kola, jednoduše stahovatelnou střechu atd. Jak Matt prozrazuje, vůz je prakticky stejný s Mazdou MX5, vyrábí se v Japonsku a to na stejné lince. Co má Fiat jinak, je motor s Turbem, jehož zpoždění je ale znatelné. Fiat je navíc dražší než vynikající MX5, a přestože se s ním jezdí dobře, původní 124 nepřipomíná- jak by také mohl, když má s Itálií méně společného než s Japonskem. Po návratu do studia a upoutávce na další díl tento končí. méně