Reklama
Top Gear XXIV (2)

2. epizoda

14.05.2019 – Po úvodní znělce a přivítání ve studiu míříme s Chrisem Harrisem otestovat novou Alfu Romeo Giulia, ta má v podstatě motor Ferrari- V6 Twinturbo s výkonem přes 500 koní. Chris chválí vzhled, výkon a jízdní vlastnosti. Alfa má... více
14.05.2019 – Po úvodní znělce a přivítání ve studiu míříme s Chrisem Harrisem otestovat novou Alfu Romeo Giulia, ta má v podstatě motor Ferrari- V6 Twinturbo s výkonem přes 500 koní. Chris chválí vzhled, výkon a jízdní vlastnosti. Alfa má konečně na co být zase hrdá, Chris je velmi mile překvapen. Jedinou obtíží je, že je Giulia konkurencí BMW M3- asi nejlepšího sportovního sedanu. Alfa má ale vysoké ambice a na okruhu se BMW lepí na zadek, rozhodně na něj má a Chris říká, že by neměnil. Jak Giulii vychválí, přichází Rory se zvláštním úkolem. Staví zeď s výřezem Alfy, kterou má Chris projet smykem. Ten se o to pokouší celý večer, až za tmy se mu to konečně daří. Zničil při tom několik křehkých stěn a sklo Alfy. Zpět ve studiu vítá trojice hosta- Davida Tennanta. Ten prošel závodním kurzem Chrise Harrise, který z jeho výkonu na okruhu Top Gear nebyl příliš nadšený. Po krátkém rozhovoru Matt s Chrisem představují své supersporty kabriolety, se kterými pojedou z Las Vegas do pohoří Sierra Nevada- 400 mil daleko. Matt si vybral Lamborghini Huracan Spider V10 5.2l, Chris Porsche 911 Turbo S V6 3.8l. Matt ihned zpochybňuje jeho volbu, Porsche nevypadá jako supersport, na něj je až příliš praktický a konzervativní. Pravda se musí ukázat na silnicích a při prvním testu, který proběhne na okruhu Spring Mountain. Ten má ale zvláštní pravidla- poměří síly v jednom kole, přičemž začnou se staženou střechou a skončit musí se zvednutou. Matt ihned vyráží, naopak Chris stojí a čeká, kdy se zvedne střecha. Poté se pouští do stíhací jízdy, kterou s přehledem zvládne. Jak jeho střecha, tak vůz, jsou zřejmě rychlejší. O hodinu později přijíždí do Údolí smrti, kde je čeká další úkol- výměna vozů a průjezd údolím. Debata o sportovním a supersportovním voze pokračuje, ke shodě ale nevede. Po této názorové remíze pokračuje dvojice do městečka Darwin, kde mají přenocovat, jejich jízda je ale přerušena návratem do studia, kde znovu hovoří host David Tennant o tréninku na okruhu Top Gear. Poté už je tu ostré kolo s Toyotou GT86, které David zajel v druhém nejlepším čase. Výlet pokračuje po přenocování v Darwinu brzkým ranním výjezdem, dvojice přijíždí k horám, kde nejprve stoupá, poté je ale čeká další prazvláštní test. Sjedou serpentiny bez použití plynu- poháněni jen gravitací. Jako první jede Matt a dosahuje času 2:03. Chris následuje, ale na Matta zdaleka nestačí a je více než o 40 vteřin pomalejší! Skóre je tedy srovnáno, zbývá poslední závod, reprezentující zimní období. Musí přejet Mamutí horu, což bude jízda v hlubokém čerstvém sněhu. Nejprve se řítí dolů po sjezdovce, kde dole Chris zapadne. Vyprostí ho rolba a rychle dohání Mattův náskok, ten se navíc také zahrabe, když už stoupají k vzdálenému cíli. Matt nandává řetězy, náskok Chrise už ale nedožene, a tak Porsche vítězí. Dvojice ve studiu shrnuje své poznatky, Porsche je skutečně také supersport a navíc je o poznání praktičtější, levnější atd. Zmínkou o vozech z dalšího dílu tento končí. méně