Renault Twingo se změnil. Radikálně

Asi největším překvapením autosalonu je změna malého Renaultu Twingo. Nová generace totiž nenabízí jen nový design. Tohle je totální změna směru. Téměř doslova. Vždyť zpředu se motor přestěhoval dozadu.
Renault Twingo - hlavní

Tohle opravdu nikdo nečekal. To, že Renault pracuje na novém Twingu, věděli všichni. Ale nikdo si nedokázal představit tu neuvěřitelnou změnu, kterou přinese.

Stále je to maličkatý brouček. Na délku měří jen 3,59 metru. Vizuálně se hodně dotáhl na Fiat 500 (a to bude asi ten největší problém, protože mu to mnoho odborníků i laiků vytýká – absence vlastního nápadu) a rozvorem zase na model Clio (2,49 m). Renault se sice dušuje, že vzhled se chtěl připodobnit slavnému Renaultu 5, ale podle nás je tu opravdu víc charakteristik s italskou pětistovkou. Snad jen to srovnání pohonu Renaultu 5 Turbo, který měl motor nad zadní nápravou, by se mohl srovnávat.

jenže ani tady to není tak růžové. Tahle koncepce je totiž převzatá od Smartu. Ale končíme se srovnáváním s konkurencí, pojďme na originál Renault.

Vzadu je tedy uložený motor. Jde o známý tříválec 0,9 Energy TCe se 66 kW a 135 N.m. Ten je postaven v úhlu 49 °, aby se sem vůbec vešel a neomezoval prostor pro zavazadla. A to se povedlo. Jistě. Kufr není tak hluboký jako u konkurence, ale pojme 219 l, což je solidní výsledek.

Kdo nemá rád svištící turba, ten si pořídí zcela nový litrový atmosférický kus s označením SCe s výkonem 51 kW a točivým momentem 91. N.m.

Samozřejmě, že jsou poháněná zadní kola.

Interiér je veselý a dominují mu barvy. Přístrojový štít s displejem audia jsou spojeny do jediné velké kapličky. Tahle verze bude ta levnější. Ano – nemýlíme se. Známé rozhraní R-Link, nyní s přídomkem Evolution si rozumí jak s mobily s Androidem, tak i s iOs. Ta dražší verze totiž nabídne speciální držák, kam se zasune mobilní telefon. ten bude pak sloužit jako ovladač na všechno – audio, navigaci, telefon…

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama