Maserati Alfieri: 100 let značky je důvod k oslavě

Je to sto let, co byla založena značka Maserati. Takže je třeba to pořádně oslavit. Třeba plně funkčním konceptem. Jméno Alfieri je nasnadě – tak se jmenoval jeden ze zakladatelů.
Maserati Alfieri

Takže vlastně žádné překvapení. Maserati slaví, tak staví nové auto. A navíc se už dávno mluví o změně designu a právě tenhle model by mohl ledacos naznačit. Byť jeho design neměli v ruce nejvyšší designéři z Maserati Centro Stile, ale mladí a nadějní kluci pod vedením Marca Tencone. Ti se inspirovali zcela jednoznačně nejslavnějším autem historie – 5000 GT. Takže třeba kabina je posazená víc dozadu. Přední kapota je nádherně dlouhá a s touhle délkou už se dají vytvářet fantastické křivky. Plynulé navázání střechy na zadní odtrhovou hranu je přímo učebnicovým příkladem toho, jak to vždy vypadalo a jak by to i vypadat mělo.

Interiér je jak postavený moderním architektem. Jeho pohodlí umístěné v minimalistických detailech prostě musí nadchnout. Samozřejmě nesmí chybět ani tradiční ručičkové hodinky, které jsou zde však posazeny až před řadicí páku.

Už jsme naznačili, že tohle auto je sice koncept, ale funkční. Skoro pět metrů dlouhý a jen 1,35 m vysoký, ale s technikou osvědčeného GranTurismo MC Stradale. Podvozek má sice zkrácený rozvor na 2700 mm, ale motor je stejný – atmosférický osmiválec 4,7 l s výkonem 338 kW a točivým momentem 520 N.m při 4750 ot./min. Přes robotizovanou manuální převodovku jde samozřejmě všechna síla na zadní kola.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama