Ford Focus s novým nosem

Ford omladil model Focus. Premiéra byla před několika dny, ale jen pro vybrané novináře. Premiéra pro veřejnost bude za několik dní na ženevském autosalonu. A novinky? Hlavně nový nos, navigace a motory.
Ford Focus Facelift 2014 - hlavní

Ford Focus se dobře prodává. Fordu dělá radost, i když asi ne tak velkou, jak by mohl. Kdyby trumfnul Volkswagen Golf, bylo by to lepší. Ale třeba s faceliftem půjde všechno lépe.

Auto totiž dostalo novou přední partii. Kompletně se sem naroubovala příď z Mondea nebo chcete-li z Fiesty. Protáhlé světlomety v bocích a velký chladič – to už známe a je jasné, že unifikace u Fordu pokračuje. Škoda. Ford byl zrovna vždy známý tím, že co auto, to originál.

Novinky najdeme i uvnitř. Třeba osmipalcový dotykový displej místo přehršle tlačítek. Ten umí i navigovat a lépe rozumí hlasu. Upravený je i volant, středový tunel a umístění ruční brzdy.

Ford Focus navíc bude i bezpečnější. Množství čidel rozšířily další dva senzory na zádi, které pomohou autu v lepším automatickém parkování. Také při vyjíždění budou hlídat, jestli na ulici někdo nejede, kdo by mohl auto ohrozit. Příjemný je i systém automatické ochrany před kolizí, který bude fungovat až do rychlosti 50 km/h a měl by automaticky zastavit vozidlo před překážkou.

Zajímavé jsou ale novinky pod kapotou. Přeplňovanou šestnáctistovku nahradí její o deci menší sourozenci s výkony 110 a 132 kW, stejně velký je i nový turbodiesel s výkony 70, 77 a 88 kW a vrcholný naftový dvoulitr má místo 103 kW pěkných 110 kW.

Kdo chce nový Focus, musí si počkat na auto na druhu polovinu roku.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama