Audi A3 g-tron: jízda na dotovaný metan

Audi překvapivě pouští do výroby vůz, který nikdo neočekával – Audi A3 g-tron. Jde o auto tankující benzín, zemní plyn a… metan!
Audi A3 g-tron
Audi A3 g-tron
Volkswagen

Jednou z nejpřekvapivějších zpráv, které předchází ženevský autosalon, je jednoznačně uvedení g-tronu do výroby. Audi A3 spalující benzín v motoru 1.4 TFSI (81 kW) a když si řidič usmyslí, tak tam pustit zemní plyn, to není nic nového. To bude mít i Škoda Octavia od května. Ale tady je navíc ještě možnost spalovat syntetický metan. Ten není zrovna tradičním palivem u aut. Ale je vyráběný jako sekundární produkt v dolnosaském Werlte. Tak se prostě navýšila výroba. Ta je velmi, ale velmi ekologická, protože veškerá energie na jeho výrobu je z obnovitelných zdrojů.

Takže když prý přepočteme uhlíkovou stopu výroby tohoto paliva, prý je jí tolik, jako jízda vozu A3 pouze na benzín. Jenže spotřeba plynu je prý 3,2 až 3,3 kg na 100 km. A navíc má provoz na e-gas stát 3,5 eura na 100 km a bude nabízen na 650 čerpacích stanicích v Německu. Zákazníci dostanou speciální kartu e-gas card, která má tu vlastnost, že až do výše 14,95 euro za měsíc budou tankovat za výrobní cenu metanu. Tomu se říká podpora rozjezdu!

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama