Hračky pro chlapy Jamese Maye - Obrázek 14

Hračky Jamese Maye II

O pořadu

James se vrací k modelům vláčků z první série, protože to byl jediný projekt, který se nepodařilo úspěšně dokončit. Na 16km trase mezi městečky Barnstaple a Bideford bylo nataženo kolejiště, na kterém pak cestovalo 5 modelů vlaků. Ani jeden však do cíle nedorazil a James se s tím nehodlá smířit. Na trase se odehraje druhý pokus, který ale bude spojen se závodem – protivníky budou Němci, a sice modeláři z Hamburku, kde je největší dráha na světě. Angličané vyrazí z Bidefordu do Barnstaplu, Němci v opačném směru proti nim na vlastní koleji. Každý tým na trať vypustí 3 vlaky – historický, dieselový a futuristický se speciálním pohonem. Němci zkouší dodat vlaku energii z jablek, také testují natahovací mechanismus a nakonec volí motor, který bude pohánět směs ze zelí. Tajnou zbraní Angličanů bude větrný pohon – tedy jakýsi fukar, který sestrojuje Simeon. Za Jamesem přijíždí Oz Clarke, který by měl asistovat při výběru vlaku v kategorii historických, James je však odhodlán použít svůj model z dětství – „Létajícího Skota“, který při prvním pokusu urazil pouhých 27 metrů. Angličané zdokonalují systém zapojení autobaterií na trati a vytváří čisticí jednotku, která půjde před vlakem. Pro dobrovolníky je připraveno téměř 16km kolejnic, Simeon má ale trumf – „kolejomat“, zařízení, které při pokládce významně napomáhá. V den závodu, ráno v 7 hodin, je trať připravena, dobrovolníci se skauty vytvářejí realistické prostředí okolo nádraží – tedy startu vláčků a poté už je tu slavnostní zahájení. Na druhé straně trati jsou odhodlaní Němci, kteří si věří stejně jako tým Jamese Maye, o vítězi rozhodne závod, který právě začíná. Oba historické vlaky vyráží, i když až na druhý pokus. Diesely jsou vpuštěny na trať desítky minut po nich, Němci riskují a nastavují vyšší napájení. Budou tak v této kategorii rychlejší, pokud to ale motor vydrží. Historický vlak Němců má brzy potíže a diesel ho míjí, Létající Skot zatím jede spolehlivě, stejně jako anglický diesel Intercity 125. Přichází čas pro futuristické modely s originálními pohony. Německý zelný vlak brzy po startu překvapivě vybuchuje a Simův fukar je až příliš rychlý, což způsobuje několik vykolejení a nakonec rozbití vláčku. Záložním plánem Angličanů je vlak na vodíkové palivové články, který jede sice pomalu, ale snad spolehlivě. Němci tu mají lithiové baterie, které zaručují rychlost. To se ale ukazuje být spíše nevýhodou a po chvíli je tu první nehoda. Menší improvizace zlepšuje stabilitu, a tak mají oba týmy na trati všechny své tři svěřence. Po dvou hodinách je situace takováto: v kategorii historických vlaků vede Jamesův Létající Skot, Němci vedou v dieselech a prototypy jsou vyrovnané. Oba diesely již urazily třetinu trati, německý náskok snižuje první očekávaná závada, kterou způsobuje jízda s vyšším napětím. Lithiový prototyp pak předjíždí historický vlak a diesely protivníků se míjí. Němci začali používat stejný čisticí systém jako Angličané, a rychlost dieselu se tak ještě zvyšuje. Náskok dieselu je již přes jeden a půl kilometru a sebevědomí Němci si dávají přestávku na zmrzlinu. V kategorii historických vlaků stále vede Jamesův Skot a prototypy jsou absolutně vyrovnané – míjí se přesně v polovině trati. Létající Skot však najednou vypovídá službu a je třeba ho opravit, na cílových rovinkách jsou zatím oba diesely, německý neuvěřitelných 20 metrů před cílem zastavuje – problém s převodovkou! To je jedinečná šance pro anglický Intercity! Na posledních 20 metrů ale není třeba tak radikální opravy a po chvíli se Němci opět dávají do pohybu a nadvakrát dojíždějí do cíle. V kategorii dieselů tedy Němci vítězí a ujímají se vedení 1:0. Anglický Intercity také dojíždí do cíle a první Jamesův cíl je tak splněn. Další vlaky, které se blíží k cílům, jsou prototypy a Němci opět vedou, od poloviny trati si začali vytvářet slušný náskok.