Fifth Gear

Fifth Gear 14

O pořadu

Každý pátek od 20:15 dva díly za sebou

Jak si vede skvělá konkurence TOP GEARu? Posuďte sami!

Krátké info:

Původní název: Fifth Gear
Země a rok výroby: UK 2007
Žánr: motoristický magazín
Premiéra
Řada: 11.
Stopáž: 45 minut
Počet epizod: 10

Moderátoři: Tiff Needell, Vicki Butler-Hendersonová, Jason Plato, Jonny Smith

O pořadu:

Fifth Gear je britský motoristický magazín, který má za sebou už 18 sérií. Poprvé byl odvysílán v roce 2002 na stanici Chanel 5 jako reinkarnace pořadu Top Gear, který v roce 2001 BBC zrušila kvůli nízké sledovanosti. Uvažovalo se i o využití jména původního pořadu, to však BBC odmítla. Část produkčního týmu Top Gearu a několik moderátorů přešlo tedy do Fifth Gearu. Včetně Quentina Willsona, Tiffa Needella a Vicki Butler-Hendersonové. V dalším roce BBC Top Gear obnovila a pořady si teď konkurují. V roce 2010 se jedním z  moderátorů stal Ben Collins, skrývající se pod maskou Stiga.

Fifth Gear přináší v každé epizodě recenze a testy nových i ojetých automobilů, motoristické novinky, reportáže, názory expertů a praktické informace pro řidiče a fanoušky motosportu. Moderátoři se v autech opravdu vyznají, většina z nich profesionálně závodí. Základnu mají v kavárně Ace Cafe na závodním okruhu a jednotlivé části pořadu natáčejí na atraktivních místech. Každý rok vyhlašuje Fifth Gear ceny roku. Pro Čechy může být zajímavá skutečnost, že Fifth Gear vyhlásil Škodu Superb Combi rodinným autem roku 2010.

Jedenáctá série z roku 2007 má deset epizod. V první testuje Jason na německé dálnici nejrychlejší čtyřdveřové auto Brabus Rucket. Dokáže překonat hranici 325 km/h? Vicki se mezitím snaží zjistit, jestli je Fiat Panda rychlejší než Ferrari. V dalších dílech se například dozvíme, co se stane, když na Sahaře vypustíte z motoru Alfy Romeo Spider olej, odolá-li přední sklo, když na něj hodíte kuřata, kameny a dopravní kužely, nebo které auto vydrží silnější náraz. Za tím účelem bude Vicki shazovat vozy z jeřábu.

 

Vicki Butler-Hendersonová

Televizní moderátorka a automobilová závodnice Vicki Butler-Hendersonová má vášeň pro rychlá auta v genech. Její dědeček, otec a bratr byli závodníci a sama začala už ve 12 letech závodit na motokárách. V médiích se poprvé objevila v roce 1997 v původním Top Gearu a po jeho zrušení přešla moderovat Fifth Gear. Neomezuje se jen na automobilové pořady, působí rovněž v rádiu, reklamách, namlouvá dokumenty pro National Geographics. Loni dokonce vydala knihu 100 nejvíc sexy aut Vicki Butler-Hendersonové. S manželem, kterým je režisér Top Gearu Phil Churchward, právě čeká první dítě.

 

Tiff Needell

Tiff Needell má lásku k závodění v srdci, už jako dítě fandil Jimu Clarkovi a Grahamu Hillovi. V roce 1971 vyhrál závod motoristického magazínu a profesionálem se stal, když v roce získal Premier Grovewood Award. Soutěžil s různými auty včetně Formule 1 po celém světě a jeho nejúspěšnějším umístěním byla třetí cena na okruhu v Le Mans v Porsche 962. Od roku 1987 moderoval pořad Top Gear na BBC, kde působil jako specialista na výkonnost aut. Testoval třeba Formuli 1 MacLaren a dodnes s ní na britském okruhu drží rychlostní rekord. Od roku 2002 produkuje a spolumoderuje Fifth Gear. Pořád se ale občas objevuje i v Top Gearu. Žije s ženou Patsy a třemi syny v Salisbury.

 

Jason Plato

Moderátor Fifth Gearu Jason Plato se stal s 62 vítězstvími nejúspěšnějším britským řidičem  cestovních vozů. Narodil se v Oxfrodu a po úspěších na motokárách začal závodit ve Formuli 3 a Formuli Renault. V roce 1997 se zúčastnil britského mistrovství cestovních vozů a s několika typy aut zde předvedl, v čem tkví jeho talent. V roce 2007 se zranil při natáčení Fifth Gearu. Testoval vůz Caparo 1, jenž se v rychlosti 250 km/h vzňal. Jason utrpěl popáleniny na krku, obličeji a rukou. Po léčbě ve třech nemocnicích byl schopen zúčastnit se hned o dalším víkendu závěrečných závodů britského mistrovství cestovních vozů.

 

Jonny Smith

Novinář a televizní moderátor Jonny Smith začal kariéru psaním do motoristických  magazínů. Za svůj život zatím vlastnil přes 60 aut a odmítá se rozloučit s tím úplně prvním - VW Broukem 1500 z roku 1967 -, který pořád ještě čeká na kompletní opravu.